Gala Premiilor eCommerce

Gala Premiilor eCommerce

De astazi, 29 iulie 2009, incepe cea de a patra editie a Galei Premiilor eCommerce. Competita se anunta extrem de dificila pentru comerciantii care acced la titlul de “Magazinul Anului” sau “Cel mai bun start-up”, acestia urmand sa treaca prin cel mai complex set de criterii de jurizare, dar nu inainte de a intruni regulile de preselectie. Dintre noutatile GPeC 2009, se remarca “certificarea magazinelor online” care adera la codul de conduita dezvoltat de organizatori prin intermediul criteriilor de preselectie.


Editia de anul acesta a Galei Premiilor eCommerce promite sa faca un pas concret spre cresterea increderii consumatorilor in tranzactionarea online.

In acest sens, Link 2 eCommerce – organizatorii GPeC – au dezvoltat un ghid in care sunt reliefate principalele etape de care trebuie sa tina cont internautii atunci cand cumpara online. De asemenea, magazinele care isi doresc sa participe la Gala Premiilor eCommerce 2009 si intrunesc criteriile de preselectie, vor fi atestate in fata consumatorilor drept magazine care “respecta standardele de calitate in comertul electronic”.

Practic, comerciantii inscrisi la GPeC vor primi o “marca de incredere” (un buton/label) ce ii va evidentia in piata si in fata potentialilor clienti ca magazine care accepta si adera la regulile de bune practici in e-commerce.

“GPeC 2009 este editia care schimba orice eveniment de industrie pentru simplul fapt ca ne orientam atentia catre consumator si facem un pas concret in acest sens, spre deosebire de alte festivitati care se inchid in acelasi cerc de business. Din punctul meu de vedere, nu premiile sunt cele care ar trebui sa ii atraga pe participanti, mai ales ca intotdeauna suntem zgarciti in privinta numarului de trofee. Noi facem mai mult.

Facem teste de uzabilitate menite sa dezvaluie problemele magazinelor online cu scopul de a le remedia, am dezvoltat cel mai complex set de criterii de jurizare, nu avem jurati care pot fi subiectivi, oferim participantilor punctajele finale si, cel mai important, anul acesta facem lobby la nivel de consumator, cel care – practic – cumpara de pe internet”, spune Andrei Radu, organizatorul GPeC.

Potrivit organizatorilor, Gala Premiilor eCommerce 2009 pastreaza toate elementele obiective specifice editiilor anterioare dar, in urma sugestiilor din piata, aduce si noutati menite sa amplifice duritatea evenimentului.

Astfel, pentru prima oara in Romania, festivitatea GPeC beneficiaza de doua jurii in paralel – unul format din specialisti si altul din consumatori obisnuiti.

“Am luat aceasta decizie pentru ca, pana la urma, clientul are cel mai important cuvant de spus. In plus, juratii GPeC 2008 au remarcat ca exista o discrepanta intre ochiul “format” al unui specialist care este obisnuit sa cumpere online si consumatorul de rand care vrea sa comande, dar nu cunoaste mersul firesc al unei tranzactii prin internet, nu vede butonul de “cumpara”, nu stie unde sa dea click ca sa citeasca specificatiile unui produs…

In acel moment, intrebarea pe care ne-am pus-o a fost: “Pana la urma, cati din clientii magazinelor online sunt specialisti si cati sunt oameni obisnuiti?”. Drept pentru care, vom avea doua jurii: internauti vs. oameni de online. Ambele categorii sunt extrem de importante.”, afirma Andrei Radu.

O alta noutate adusa de GPeC 2009 consta in diminuarea numarul de premii acordate bancilor in favoarea magazinelor online si celor direct implicati in industrie. De asemenea, seminariile care preced festivitatea vor fi lipsite de speech-uri, magazinele inscrise in competitite putand sa adreseze intrebari reprezentantilor pietei, astfel incat sa aiba loc un dialog deschis, cu efecte palpabile.

Comunicat de presa