Cel mai bun brand

Nokia – brandul cu cel mai mare impact in Romania in 2009

Revista Biz prezinta High Impact Brands, clasamentul brandurilor cu cel mai mare impact in Romania in 2009. Studiul este realizat de compania de cercetare Synovate in exclusivitate pentru revista Biz.

In cea de-a saptea editie a studiului independent marile branduri internationale domina piata romaneasca prin impactul pe care il au asupra consumatorului roman. Nokia ramane lider in topul brandurilor cu cel mai mare impact in Romania, fiind mentionat spontan de 27,7% dintre respondenti. Locurile urmatoare sunt ocupate de BMW, Mercedes si Coca Cola.

Lider in topul brandurilor romanesti cu notorietate ridicata se afla din nou Dacia, top-of-mind pentru 38,3% dintre respondenti, urmata de Arctic (cu 10,4%), Aro (2,0%) si Borsec (3,4%).

In acest an, pe langa topurile realizate pe industrii – automobile, electronice-electrocasnice, produse alimentare, bauturi alcoolice si nealcoolice, ingrijire personala, banci-asigurari, ingrijirea casei, retail – a fost inclus un top al brandurilor puternice pe timp de criza.

Cercetarea intreprinsa de Synovate pentru studiul High Impact Brands a inclus doua etape: cercetare calitativa si cercetare cantitativa. Cei peste 1000 de respondenti au fost invitati sa nominalizeze brandurile care le vin in minte spontan si sa le ierarhizeze in functie de cinci criterii cheie: popularitate, incredere, prestigiu, optimism si inovatie.

Revista Biz a fost lansata in anul 2000 din convingerea ca oamenii de afaceri din Romania au nevoie de un instrument care sa le ofere resursele, ideile inovatoare, modelele de succes si inspiratia de a reusi in afaceri. Biz se adreseaza managerilor romani care care au ajuns in top prin multa munca, indrazneala, decizii inspirate si, mai ales, ambitie nemasurata de a reusi.

In timp, Biz inseamna mai mult decat o revista de afaceri - este un brand complex si o sursa completa de informare si inspiratie prin dezvoltarea unor proiecte ca: Zilele Biz, GreenBiz Forum, Biz Academy, colectia de carti Biz Books: Lovemarks, Exponential Marketing si Blog Marketing sau ghidurile Biz.

Preluat cu acordul Comunicate de presa