GDPR: Ce fel de date personale colectează magazinele online


Fie că vorbim despre datele necesare pentru a vinde, despre datele de facturare sau informațiile despre angajați, pentru a fi conforme cu legislația GDPR (General Data Protection Regulation), magazinele online trebuie să se asigure că folosesc datele cu un scop clar, fără a face abuz.



Începând cu 25 mai 2018, business-urile în e-commerce vor fi obligate să țină evidența activităților de prelucrare a datelor personale, să le șteargă la cererea persoanelor fizice și, în cazul magazinelor mari, chiar să numească un DPO (Data Protection Officer).

GDPR sau General Data Protection Regulation nu este un acronim tehnic, ci o prescurtare juridică a Regulamentului UE 2016/679, menit să protejeze persoanele fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și circulația acestora.

La ce trebuie să fie atente magazinele online pentru a nu risca amenzi după intrarea în vigoare a GDPR


  • Să se asigure că datele colectate au un scop clar și nu sunt folosite în alt scop;
  • În cazul unei firme care deține două magazine online diferite, datele colectate nu pot fi folosite „la comun” deoarece scopul colectării a fost diferit. Cumpărarea de la Magazin1.ro este diferită de cumpărarea de la Magazin2.ro. La fel de diferit este și marketing-ul celor două magazine online;
  • Să resctricționeze accesul la datele clienților doar angajaților care au nevoie de acele date pentru a-și îndeplini sarcinile de serviciu;
  • Să dețină un registru al evidențelor în care să țină cont de activitățile de prelucrare a datelor deoarece activitatea acestora nu este ocazională.
  • Să se asigure că terții cu care lucrează sunt în UE, Spațiul Economic European, sau în alte state cu regim adecvat și că asigură securitatea datelor; prin terți se înțelege orice operator, tool, plug-in sau alte instrumente tehnice care folosesc sau colectează date personale, inclusiv Facebook Pixel;
  • Să informeze clienții, în pagina de check-out, cu privire la folosirea datelor pe care le aceștia le oferă (datele de facturare și livrare) întrucât informarea clienților cu privire la datele colectate este obligatorie din momentul colectării datelor;
  • Să șteargă datele la cererea clientului, daca cererea are un temei legal, indiferent dacă acest lucru se face prin suprascriere sau ștergere definitivă, atât timp cât procesul este ireversibil;
  • În cazul business-urilor mari, care fac “monitorizare periodică și sistematică”, postul de DPO (Data Protection Officer) este obligatoriu.

În cazul magazinelor online care aplică deja o bună practică a folosirii și stocării datelor cu caracter personal, acestea trebuie să știe că nu este necesar să repete procedurile din data de 25 mai 2018, atunci când începe perioada de aplicare a GDPR. De exemplu, în cazul abonaților la newsletter (e-mailurile comerciale), nu este necesar să li se ceară din nou consimțământul dacă acesta a fost obținut corect în prealabil.

În ceea ce privește magazinele online, principalele date personale pe care le colectează sunt datele clienților care cumpără un produs sau serviciu (folosite în scop de executare a contractului, dar uneori și pentru acțiuni de marketing), dar pot fi și datele personale ale angajaților.

GDPR: Ce fel de date personale colectează magazinele online

Fashion Days: 1 din 3 români care fac shopping online și-a cumpărat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet


Aproximativ 80% dintre românii care obișnuiesc să facă shopping online au achiziționat în ultimul an cel puțin un articol vestimentar, încălțăminte sau accesorii de pe Internet. Este unul dintre principalele rezultate ce reies din analiza realizată de către Fashion Days, cu ajutorul Ipsos, în toamna anului trecut. Studiul prezintă motivațiile de achiziție ale consumatorilor și viziunea acestora privind încrederea pe care o au în shopping-ul online, comparativ cu cel din magazinele tradiționale.



Concluziile studiului au stat la baza noii identități și a campaniei de rebranding Fashion Days – „Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești” - implementate la finalul lunii aprilie.

Cine sunt clienții?


Prin intermediul studiului au fost identificate cinci categorii de cumpărători români de fashion, care pun accentul pe atribute diferite: individualitate/unicitate, confort, statut, empatie și explorare, atribut ce corespunde celor cărora noua filozofie Fashion Days le este dedicată.

Aceștia din urmă sunt, practic, acei oameni deschiși către noi experiențe, primii din grup care adoptă noile trenduri. Trăiesc fiecare clipă și vor să își ofere momente de răsfăț, fără a se simți vinovați. Stilul lor de viață este acum transpus în noua filozofie Fashion Days: alegeri nelimitate de fashion, traduse într-un mod unic și personal.

În același timp, atunci când selectează opțiunile de achiziție, exploratorii de fashion caută confortul: 53% dintre aceștia accesează direct site-urile magazinelor pentru a se informa despre produsele din portofoliu. Motivele pentru care aproape jumătate dintre români aleg platformele virtuale sunt aceleași: pot face achiziții oricând și de oriunde s-ar afla și obțin economii de două tipuri: de timp, pe care, altfel, l-ar fi petrecut în magazinele tradiționale, dar și financiare, grație promoțiilor exclusive din mediul online.

Acest studiu ne-a confirmat încă o dată feedback-ul cel mai important de până acum: gradul de încredere pe care clienții ni-l acordă și direcția spre care trebuie să ne îndreptăm. Faptul că 1 din 3 români care fac shopping online și-a achiziționat cel mai recent articol vestimentar de pe Internet ne-a convins că eforturile și munca depuse de întreaga echipă Fashion Days sunt răsplătite. Campania-manifest „Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești” este dedicată lor, reprezentând modul în care noi susținem și încurajăm pasiunea lor pentru modă”, spune Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Care sunt articolele cel mai cumpărate?


Motivațiile ce fundamentează cumpărăturile online de fashion au reprezentat pilonul principal al campaniei Fashion Days, “Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești”. Potrivit studiului, românii pun pe primul loc completarea garderobei și pregătirea pentru următorul sezon, urmate de înlocuirea articolelor vestimentare ieșite din trend sau uzate și respectiv promoțiile, discounturile sau ofertele speciale. Practic, în relație cu principala motivație de shopping, înnoirea garderobei nu mai este doar o necesitate, ci o dorință a consumatorului, ce reflectă aspirațiile și activitățile pe care și le dorește.

Coșul mediu de cumpărături online al unui client de fashion însumează o medie de 295 de lei cheltuiți. Articolele-vedetă diferă în funcție de platforma aleasă: online sau brick&mortar.

Totuși, principalele bariere pe care acest tip de fashion shopping le ridică se leagă de neîncrederea în veridicitatea informațiilor prezentate. Românii vor să atingă produsele, se tem că mărimile articolelor nu se vor potrivi, cum nici fotografiile de prezentare nu ar reflecta realitatea.

Suntem conștienți de barierele de consum în ceea ce privește cumpărăturile online, de aceea am implementat de-a lungul timpului tot mai multe facilități și opțiuni pentru clienții noștri, care se reflectă și în noua poziționare a brandului Fashion Days. Pentru că ne dorim ca românii să își exploreze creativitatea și inspirația în modă fără să fie dezamăgiți, le oferim opțiunea deschiderii coletului la livrare, înainte de plata produselor și de a returna gratuit, pe loc, articolele care nu sunt pe placul lor. În plus, pot beneficia și de sugestiile Fit Finder, singurul tool din România care propune măsurile adecvate, în funcție de datele introduse personal de către utilizatori”, adaugă Robert Berza.

Fashion Days a încheiat la finalul lunii aprilie primul proces complet de rebranding. Lider regional al pieței de online fashion shopping, Fashion Days are, acum, o nouă filozofie, alegeri nelimitate de fashion, o identitate vizuală si logo schimbate, toate traduse prin intermediul campaniei-manifest, „Îmbracă-te pentru viața pe care o dorești”.

Fashion Days: 1 din 3 români care fac shopping online și-a cumpărat cele mai recente articole vestimentare de pe Internet

Bitdefender semnează Cybersecurity Tech Accord. 


Astfel, își reînnoiește în mod public angajamentul de a proteja.



În această lună, Bitdefender a semnat Cybersecurity Tech Accord împreună cu alte 30 de companii ce activează la nivel global, printre care ABB, Arm, Cisco, Facebook, HP, HPE, Microsoft, Nokia și Oracle.

Acest acord reprezintă un angajament al celui mai extins grup de companii constituit vreodată pentru protejarea și sporirea puterii utilizatorilor în mediul online, precum și pentru îmbunătățirea securității, a stabilității și rezilienței spațiului cibernetic.

Mai mult decât atât, pentru Bitdefender, acest acord reprezintă o reînnoire a angajamentului nostru de a proteja.

În cei aproximativ 17 ani de existență ca furnizor de securitate cibernetică, am fost mereu atenți la noile amenințări și tendințe și au oferit instrumentele necesare pentru a lupta împotriva acestora.

Acest acord reprezintă angajamentul nostru public de a nu ajuta niciodată un guvern să lanseze atacuri cibernetice împotriva cetățenilor nevinovați sau a companiilor. Vom face tot ce ne stă în putință pentru a proteja soluțiile noastre de securitate împotriva tentativelor de manipulare sau exploatare, pentru a oferi aceeași protecție tuturor clienților la nivel mondial, indiferent de motivația atacurilor online.

Mai mult, vom ajuta dezvoltatorii, utilizatorii și companiile care folosesc tehnologia noastră să se protejeze mai bine.

Toți cei din industria high tech sunt bineveniți să se alăture eforturilor noastre de a limita pierderile economice și breșele de securitate a datelor.

Pentru a afla mai multe despre acest parteneriat și pentru a vedea lista completă a entităților care îl susțin, accesează http://www.cybertechaccord.org. afrima BitDefender.

Bitdefender semnează Cybersecurity Tech Accord

ASUS ZenFone 5, pretul este imbatabil. 1999 Lei la eMAG

ZenFone 5 este un telefon de ultimă generație ce îi conferă utilizatorului atuurile celor mai noi tehnologii din industrie. Are ecran FullHD de 6,2″ integrat într-o carcasă compactă de 5,5″, camere foto duale cu AI, bazându-se pe procesorul mobil Qualcomm Snapdragon 636 cu 8 nuclee pe 64 de biti și 4GB RAM. Dedicat fotografiei mobile, ZenFone 5 le oferă utilizatorilor un mod mai simplu și mai inteligent de a capta și de a împărtăși cu prietenii fiecare moment magic ! România se află în primul val de țări care îl lansează pe piață, drept urmare utilizatorii români vor avea acces printre primii la un smartphone mult așteptat, bucurându-se și de o ofertă specială. Telefonul este disponibil împreună cu un card microSD de 128GB și o baterie externă ASUS Zenpower de 10.050mAh la aprox. 1999 lei (cu TVA inclus).

ASUS ZenFone 5 intră pe piața românească cu o ofertă specială de lansare

ASUS ZenFone 5, primul ZenFone care valorifică puterea inteligenței artificiale (AI), este disponibil pe piața românească, într-un pachet special de lansare la un preț fără concurență. Modelul ZE620KL poate fi achiziționat împreună cu un card microSD de 128GB și o baterie externă ZenPower de 10.050mAh la aproximativ 1999 lei (TVA inclusiv).


În cutie, alături de telefon se află o pereche de căști și o husă de protecție transparentă. Oferta este valabilă pe o perioadă limitată de timp, în limita stocului disponibil. Mai multe informații despre magazinele participante sunt pe disponibile pe zenfone.ro.

“ASUS dovedește încă odată hotărârea sa de a oferi produse de înaltă calitate la prețuri competitive. ZenFone 5 este un produs performant, cu design impresionant, ce este disponibil de astăzi pentru utilizatorii români, a declarat Ciprian Donciu, Country Manager, ASUS România & Ungaria.
Design premium, camere foto duale cu AI

ZenFone 5 are un design și o construcție ce denotă calitate, prestanță și eleganță. Rama din aliaj de aluminiu și cele două foi de sticlă specială, ce protejează atât ecranul cât și partea din spate, sunt îmbinate perfect printr-o tehnică de producție perfecționată în timp. Ecranul spectaculos este acoperit cu sticlă conturată 2.5D și se întinde din margine în margine, lăsând loc în partea superioară pentru difuzor, camera foto și senzori.

Sistemul de camere foto implementat pe ZenFone 5 beneficiază de funcții AI avansate, telefonul anticipând setările necesare, adaptându-se preferințelor utilizatorului pentru a obține cadre perfecte de fiecare dată. Sistemul foto este format din două camere alăturate, una dintre ele având senzor de imagine Sony IMX363, cu pixeli de 1.4µm, diafragmă largă f/1.8 și lentile cu șase elemente. Camerele captează fotografii luminoase și clare în condiții de iluminare redusă și beneficiază de HDR nocturn.

Specificații ASUS ZenFone 5 (ZE620KL)
Culoare Negru
Design Sticlă curbată 2.5D pe ambele fețe
Raport ecran-corp 90%
155 de grame
Ecran Ecran extins de la o margine la alta, cu raport 19:9, protejat cu sticlă de protecție Corning Gorilla
Ecran Super IPS+ cu diagonala de 6.2″ și rezoluție Full HD+
Interfață tactilă capacitivă cu 10 atingeri simultane (suportă atingerile prin mânuși)
suportă DCI-P3 și funcția Ecran Inteligent Pornit
Filtru pentru reducerea luminii albastre pentru protecția ochilor
Procesor Platforma mobilă Qualcomm® Snapdragon™ 636 pe 14nm, procesor quad-core pe 64-bit, cu suport AI Boost / Accelerare AI
GPU Qualcomm® Adreno™ 509
RAM/ROM 4GB RAM / 64GB ROM eMCP
Camera principală de pe spate Senzor de imagine 12MP Sony® IMX363
Mod Auto (cu HDR nocturn și Portret)
f/1.8 deschiderea diafragmei
83° unghi de captură
24mm echivalent cu distanță focală de 35mm pentru o cameră cu film
Bliț Softlight LED
Tehnologie 16-scene AI Scene Detection
Stabilizare optică OIS
Tehnologie AI Photo Learning
Comutarea instantanee între camere
Camera secundară de pe spate Unghi larg de captură de 120°
De două ori mai larg pentru a cuprinde mai mulți prieteni în cadru
12mm echivalent cu distanță focală de 35mm pentru o cameră cu film
Camera frontală 8MP
f/2.0 deschiderea diafragmei
84° unghi de captură
24mm echivalent cu distanță focală de 35mm pentru o cameră cu film
Lentile 6p
Moduri de lucru pentru camera PixelMaster: Auto (în lumină slabă și funcții HDR), Înfrumusețare, Portret
Deblocare prin recunoaștere facială
Înregistrare video Filmare 4K UHD (3840×2160) la 30fps pentru camera principală de pe spate
Filmare 1080p Full HD la 30 / 60fps
Stabilizarea electronică a imaginii pe trei axe pentru pentru camera frontală și camera spate pentru clipuri video fără tremur
Realizarea de fotografii în timpul filmării
Tehnologii wireless WLAN 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth® 5.0
Wi-Fi direct
NFC cu Google Pay™
Conectivitate USB Type-C®
Senzor de amprentă pe spate (0.3 secunde pentru deblocare, suportă 5 amprente la 360°; recunoaștere deget umed)
Carduri SIM Dual SIM & slot MicroSD
Slot 1: 3G/4G card Nano SIM
Slot 2: 3G/4G card Nano SIM sau card MicroSD până la 2TB
Ambele carduri Nano SIM suportă rețele GSM/GPRS/ EDGE, WCDMA/HSPA+/DC-HSPA+, FDD-LTE și TD-LTE DSDS. Ambele carduri Nano SIM se pot conecta la serviciul VoLTE 4G. Doar unul se poate conecta la serviciul de date FDD-LTE și TD-LTE la un moment dat.
Navigatie GPS, A-GPS, GLONASS, BDSS
Sistem de operare Android™ Oreo™ cu noua interfață ASUS ZenUI 5.0
Baterie Capacitate de 3300mAh cu ASUS BoostMaster & AI Charging
Audio Două difuzoare cu 5 magneți cu două amplificatoare inteligente NXP
Două amplificatoare interne PMIC
Microfoane duale interne cu tehnologie pentru reducerea zgomotului de fond
Ieșire Hi-Res Audio 192kHz/24-bit cu căști certificate HRA
DTS Headphone:X™ pentru căști
Audio CODEC integrat în PMIC
radio FM
AudioWizard+
Greutate 165 grame

ASUS ZenFone 5, pretul este imbatabil. 1999 Lei la eMAG si alte magazine online

Vodafone a ajuns la un acord pentru preluarea operațiunilor prin cablu ale companiei americane Liberty Global din Germania (UPC)


Vodafone a ajuns la un acord pentru preluarea operațiunilor prin cablu ale companiei americane Liberty Global din Germania și Europa de Est, inclusiv UPC România, într-o tranzacție evaluată la 18,4 miliarde de euro.

Grupul britanic se extinde astfel pe segmentul televiziunii prin cablu și își consolidează puternic prezența pe piața europeană de telecomunicații. Valoarea tranzacției este estimată la 19 miliarde de euro după regulile contabile din SUA și la 18,4 miliarde de euro după cele europene IFRS, fiind peste suma vehiculată anterior în presă, de 16,5 miliarde de euro.


Cei patru furnizorii de servicii de televiziune prin cablu, internet și telefonie deservesc în total aproximativ 10,3 milioane de abonați și au contribuit cu aproximativ 28% la fluxurile de numerar operaționale cosolidate ale Liberty Global în 2017. Liberty Global estimează venituri nete în numerar de 10,6 milioane de euro în urma tranzacției, pe lângă fluxurile de numerar ce vor fi încasate din activitățile celor patru subsidiare până la finalizarea vânzării, programată pentru mijlocul anului viitor.

Grupul american de servicii prin cablu a agreat să furnizeze Vodafone, contra cost, anumite servicii pentru o perioadă de tranziție de până la patru ani. Vodafone a anunțat în februarie că negociază achiziția unor active din Europa ale Liberty Global, după ce în presă au apărut informații în acest sens.

O rundă de discuții desfășurată anterior între cele două companii, în 2015, s-a încheiat fără succes. Dacă va fi aprobată de autoritățile de reglementare, achiziția va extinde prezența Vodafone pe piața telecomunicațiilor și va aduce grupul britanic mai aproape de liderul european în funcție de venituri, compania germană Deutsche Telekom.

Potrivit înțelegerii, Vodafone va prelua subsidiarele Liberty Global din Germania, România, Ungaria și Republica Cehă, și anume Unitymedia, UPC România, UPC Ungaria și UPC Cehia.

Sursa, citeste mai departe

Vodafone cumpara UPC

Românii vor o experiență pozitivă de cumpărare atât online, cât și offline


Studii recente efectuate la nivel național cu privire la identificarea trendurilor în marketing au evidențiat importanța unei strategii omnichannel în procesul companiilor de trecere de la vânzările clasice la customer experience.

Comportamentul de achiziție, așteptările, preferințele și nevoile consumatorilor se schimbă cu o viteză din ce în ce mai mare. De aceea, un magazin de sector sau un supermarket are nevoie și de varianta sa online. În egală măsură, trebuie să fie prezent în social media, să trimită clienților săi câteva reviste pe lună cu promoții, să aibă campanii și reduceri pe Facebook, dar și să susțină evenimentele organizate în oraș. Așadar, omniprezența în retail este esențială pentru a fi cât mai aproape de clienți și pentru a le satisface nevoile specifice.

Este important ca retail-ul să investească atât într-o prezență fizică, cât și într-una digitală, deoarece studiile arată faptul că procentul românilor care cumpără online a crescut cu 40% în 2017, comparativ cu 2016. În retail și nu numai, clienții își doresc să primească revista cu promoții a supermarket-ului din cartier și să se bucure de promptitudine și diversitate atunci când merg în magazine. Cu alte cuvinte, creșterea sau scăderea vânzărilor este direct determinată de abilitatea jucătorilor din piața de retail de a oferi clienților o experiență pozitivă și susținută prin canalele online și offline. Prin urmare, o campanie creativă de marketing online declinată în offline prin intermediul printurilor de calitate plasate strategic, va asigura îndeplinirea obiectivelor și va avea un impact pozitiv asupra brandului. afirmă Călin Pascu – General Manager Agenția de Print

În ultimii ani, comportamentul consumatorului implică folosirea motoarelor de căutare pentru a obține mai multe informații despre produsele pe care acesta vrea să le achiziționeze, indiferent dacă le va cumpăra online sau offline. De aceea, este necesară o armonizare a imaginii brandului, dar și a prezenței sale online cu cea offline pentru a oferi clientului o experiență pozitivă de cumpărare și pentru a-l loializa.

De peste 5 ani, Agenția de Print – prima companie românească de print management – a realizat proiecte complexe de print pentru companii de referință din țară, din domenii precum: banking, FMCG, IT etc. Din portofoliul companiei fac parte: Garanti Bank, Profi, Cinema City, Fortuna, Cramele Recaș, Sky Group, Prețuri Pentru Tine (PPT), DB Group, Hewlett Packard, Annabella, Lifecare și mulți alții.

Sursa: PRWave

STUDIU: Românii vor o experiență pozitivă de cumpărare atât online, cât și offline

Digi Mobil si Ericsson prezinta capabilitati ale tehnologiei 5G, previzionand aplicatii care vor asigura puntea dintre 4G si 5G

Digi Mobil si Ericsson prezinta capabilitati ale tehnologiei 5G, previzionand aplicatii care vor asigura puntea dintre 4G si 5G

Digi Mobil si Ericsson au prezentat, in cadrul evenimentului „PASUL INTELIGENT CATRE 5G” din data de 3 mai 2018, performante relevante ale tehnologiei 5G, previzionand evolutia de la 4G catre 5G a retelei utilizate de catre Digi Mobil.

In viitorul apropiat, viata asa cum o stim se va schimba substantial odata cu dezvoltarea tehnologiei, care va conecta tot ceea ce ne inconjoara. Cu ajutorul reţelelor 5G, conexiunile vor fi mai rapide, lucrurile care joaca un rol in confortul de zi cu zi vor fi conectate, cu beneficii inca putin intelese sau cunoscute de catre fiecare dintre noi.

Pentru operatorii de retele de telecomunicatii, reteaua de fibra optica si integrarea fix – mobil conlucreaza pentru a deschide calea catre 5G si mai departe, respectiv pentru a tine pasul cu vitezele necesare pentru transportul unor cantitati uriase de date, cu intarziere minimala (de ordinul milisecundelor) si cu un numar masiv de elemente conectate. RCS & RDS, prin reteaua de fibra optica dezvoltata pentru o acoperire cat mai mare, se diferentiaza in drumul catre noile tehnologii in urma investitiilor continue semnificative din ultimii ani. Permanenta preocupare in a costrui o retea de fibra optica, pentru a oferi cea mai buna calitate disponibila consumatorilor, defineste drumul convergent cu viitoarele servicii 5G.

Evenimentul de astazi deschide insa si un dialog intre RCS & RDS si reprezentantii diverselor industrii pentru gasirea solutiilor comune, care pot sa eficientizeze afacerile si sa aduca un avantaj competitiv in perioada care urmeaza. Dorim sa prezentam capabilitatile serviciilor si retelelor pe care le detinem, dar si potentialul viitor al acestora, astfel incat partenerii nostri sa stie ca se pot baza pe noi in dezvoltarea afacerilor lor.

Astfel, in cadrul conferintei am demonstrat in direct performantele tehnologiei 5G si solutiile practice pentru diferite industrii:

Am testat viteza 5G de pana la 10 Gbps, prin intermediul unei platforme prototip, precum si latenta semnalului, redusa la o zecime fata de cea uzuala pentru tehnologia actuala 4G. Astfel, putem estima ca, prin intermediul tehnologiei 5G, utilizatorii vor experimenta accesul la internet mobil de mare viteza chiar si in zone aglomerate cum ar fi concerte si festivaluri sau evenimente sportive, fara a fi afectati de limitari ale vitezelor, interferente sau instabilitatea semnalului. Download-ul filmelor la rezolutie 4K va fi o chestiune de secunde, in timp ce transmisiunile TV in direct si evenimentele sportive vor deveni adevarate experiente vizuale imersive, virtuale, chiar si pentru cei care nu vor participa personal, in viata reala.


Internet of Eyes – Am experimentat modalitatea prin care viitoarele aplicatii de monitorizare dinamica a traficului pot detecta obiectele si pot determina pozitia acestora in timp real, cu aplicabilitati multiple pentru solutiile de tip smart city, managementul traficului sau siguranta publica. 5G va reprezenta coloana vertebrala pentru IoT, conectand obiectele din jurul nostru in modalitati pe care nu le-am fi crezut posibile. Utilizatorii vor experimenta autovehicule independente, care interactioneaza cu semafoarele, ceea ce va insemna o adevarata revolutie a traficului. Comunicatiile vehicul cu vehicul si vehicul cu infrastructura vor creste siguranta pe sosele si vor eficientiza functionarea transportului in comun. Senzorii integrati in sosele, cai ferate si piste de zbor vor comunica intre ei si cu vehiculele inteligente, pentru imbunatatirea controlului infastructurii si serviciilor critice.

Internet of Skills – Am aratat potentialul roboticii in cloud, respectiv cum poate fi controlat un robot la distanta, intr-o demonstratie de operatie medicala, in combinatie cu realitatea virtuala, pentru a realiza internetul tactil, respectiv transmiterea la distanta si in timp real a senzatiei de atingere.

Immersive Gaming – realitate augmentata pentru filme si jocuri care vor permite o imersiune vizuala virtuala totala, la 360 de grade.

„Astazi am facut impreuna un prim pas catre conectarea la tehnologia 5G. Reteaua Digi Mobil este pregatita pentru evolutia catre 5G, iar aceasta le va permite utilizatorilor Digi Mobil, companii, institutii de stat, dar si utilizatori rezidentiali, sa se conecteze la obiectele care ne inconjoara, in ceea ce va insemna IoT si societatea interconectata, indiferent de distantele care ne separa, la o scara fara precedent, schimband modul in care interpretam si modelam lumea. Noile echipamente din reteaua noastra sunt deja la nivelul tehnologiei viitoare 5G, permitandu-ne in viitor sa le oferim utilizatorilor Digi Mobil o experienta imbunatatita, cu functionalitati 5G: viteza de acces marita, latenta redusa, IoT. Nu in ultimul rand, oferta de internet nelimitat pentru clientii pe baza de abonament ai Digi Mobil este esentiala pentru o dezvoltarea economiei si lumii digitale din Romania, Digi fiind pionierul si sustinatorul permanent al acestei tendinte.” – a declarat Valentin Popoviciu, Vicepresedinte RCS & RDS.

„Pana in 2023, 20% din populatia lumii va avea acoperire 5G. Acesta va avea un impact enorm in ceea ce priveste experienta utilizatorilor si transformarea digitala a industriilor si oraselor. Ericsson a semnat deja 40 de acorduri pentru a incepe studiile 5G in intreaga lume. Cu aceasta demostratie, ne uitam la viitor si ceea ce va permite 5G. Este, de asemenea, un pas inainte in calatoria romaneasca spre 5G” - a declarat Dragos – Mircea Rebegea, Ericsson Country Manager Romania.


Sursa: Digi

Digi Mobil si Ericsson prezinta capabilitati ale tehnologiei 5G, previzionand aplicatii care vor asigura puntea dintre 4G si 5G

Comercianții online ar putea fi obligați să afișeze istoricul prețurilor


Retailerii din mediul online ar putea fi obligați, în viitor, să afișeze pe platformele pe care le folosesc modificările prețurilor de referință pe care le prezintă consumatorilor ca reduse, aflăm dintr-un comunicat recent al Consiliului Concurenței. Instituția a făcut anunțul în contextul în care, într-o anchetă derulată în preajma reducerilor de Black Friday din anul precedent, a observat politicile înșelătoare ale comercianților din online la prezentarea prețurilor reduse.

Comercianții online ar putea fi obligați să afișeze istoricul prețurilor la produsele pe care le vând la reduceri

În urma unei anchete privind sectorul comerțului electronic, Consiliul Concurenței a găsi nereguli pe care le bănuiam cu toții de ceva vreme: reducerile pe care comercianții din online le practică, mai ales cu ocazia Black Friday, nu sunt tocmai reduceri de preț -- cel puțin, nu așa cum prevede legislația că ar trebui să fie -- iar cumpărătorul e lăsat să creadă că cumpără la un preț redus cu mult mai mult decât e de fapt. Prin urmare, Consiliul propune modificări ale legislației, astfel încât comercianții să arate clar evoluția prețului.

Ce nereguli au îndemnat reprezentanții Consiliului Concurenței să caute modificarea legislației? Conform informațiilor oferite, prețul tăiat afișat de comercianții online e mai mare decât prevede legea că ar trebui să fie la aproximativ 80% din produsele monitorizate.

"Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat că în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate, de Black Friday 2017, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creștere/menținere artificială a prețului de referință de Black Friday", mai scrie în comunicat, unde se mai precizează și că produsele sunt ținute la preț redus timp îndelungat, prețurile de Black Friday fiind comparabile cu cele din alte campanii de reduceri.


Citeste mai departe pe sursa citata!

Comercianții online ar putea fi obligați să afișeze istoricul prețurilor

Jocuri pe mobil: noul BMW M2 Competition debutează în CSR Racing 2 de la Zynga

M Power pe mobile: milioane de fani din lumea întreagă vor putea conduce în lumea virtuală noul BMW M2 Competition în popularul joc de curse pentru dispozitive mobile CSR Racing 2 (CSR2), la doar câteva ore de la premiera mondială ce a avut loc la Beijing Motor Show. Colaborarea dintre BMW şi Zynga va permite jucătorilor să deblocheze şi să piloteze automobilul de înaltă performanţă în diferite moduri de curse - cu mult înainte ca acesta să ajungă pe şoselele reale.



Echipa de design CSR2 a lucrat alături de dezvoltatorii BMW pentru a aduce fiecare detaliu al BMW M2 Competition în joc. De la noul şorţ frontal şi grila BMW revizuită şi lărgită, finisată în negru lucios, până la scaunele-scoică M Sport disponibile opţional şi noua culoare exclusivă Hockenheim Silver metalizat pentru exterior: fiecare detaliu al modelului BMW M2 Competition unic a fost creat cu meticulozitate în jocul de curse. Cel mai bun mod de a experimenta designul şi noile opţiuni de echipare este utilizarea celei mai noi facilităţi CSR2: modul Augmented Reality, care plasează modelul în mod realist în mediul înconjurător şi permite vizualizarea acestuia din toate unghiurile.

"Suntem încântaţi să ducem experienţa supremă de condus a BMW M2 Competition către la piloţii CSR2 de pe tot globul, chiar înainte de a ajunge pe şoselele reale", a declarat Tobias Weber, director de Marketing Entertainment şi Product Placement Internaţional pentru BMW. "Echipa noastră de dezvoltare a lucrat în tandem cu CSR2 pentru a oferi jucătorilor experienţa completă a BMW M2 Competition, recreând digital motorul său puternic, designul elegant şi abilitatea de neegalat, aşa cum va apărea pe drumurile reale".

BMW M2 Competition va deveni în curând un favorit al comunităţii de jocuri. Piesa centrală este noul motor, bazat pe trenul de rulare de la BMW M3 şi BMW M4. Motorul twin-turbo cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, oferă o putere de 410 CP şi propulsează automobilul de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Pentru prima dată, conducătorii BMW M2 vor putea utiliza două comutatoare de selecţie dispuse pe consola centrală pentru a regla direct diferitele caracteristici şi setări pentru funcţiile motorului, direcţiei şi Drivelogic, dacă este disponibilă M DCT.

"Ca principal joc de curse pe dispozitive mobile, CSR2 este platforma perfectă pentru a prezenta BMW M2 Competition pasionaţilor de automobile din întreaga lume", a declarat Bernard Kim, preşedintele de publishing pentru Zynga. "Suntem mândri să colaborăm cu BMW pentru a reimagina modul în care principalii producători auto prezintă noile lor automobile audienţelor globale, oferindu-le jucătorilor posibilitatea de a experimenta BMW M2 Competition în timpul prezentării sale la nivel mondial."

CSR2 este disponibil pentru download gratuit din App Store for iPhone and iPad şi Google Play.

De la lansarea in-game a primului model BMW în CSR2:

· Jucătorii au efectuate peste 1,88 miliarde de curse cu modelul BMW in-game;
· În medie, zilnic sunt peste trei milioane de curse cu BMW;
· 26,5 milioane jucătorii CSR2 deţin peste 85 de milioane de automobile BMW în joc.

Noul BMW M2 Competition debutează în CSR Racing 2 de la Zynga

NAVITEL® lansează RE900 FULL HD


NAVITEL® anunță lansarea unui nou dispozitiv revoluționar 2-în-1, NAVITEL RE900 FULL HD. Semnătura distinctivă a dispozitivului este că acesta combină caracteristicile unui DVR de tip Full HD și un navigator GPS cu hărți offline.
Specificații tehnice

NAVITEL RE900 FULL HD este echipat cu CPU Cortex-A7 Quad Core cu o frecvență de 1.300 MHz. Bazat pe un sistem de operare fiabil Android™, dispozitivul este prevăzut cu un ecran tactil color de 5 inci, cu rezoluție de 1280х720.

Memoria internă a dispozitivului este de 16GB, perfectă pentru descărcarea muzicii și a filmelor preferate. Există, de asemenea, un slot pentru carduri SD/SDHC de până la 64GB pentru stocarea hărților de navigație suplimentare și a fișierelor media. Ecranul oferă o imagine clară atât în lumina puternică a soarelui, cât și pe timp de noapte.

Camera are un obiectiv din sticlă de înaltă calitate de 5 straturi, pentru imagini detaliate. NAVITEL RE900 este echipat cu tehnologii 3G, Wi-Fi, transmițător FM și tehnologia Bluetooth 4.0 pentru călătorii confortabile. Pentru a rămâne conectat atunci când nu are acces la Wi-Fi, utilizatorul poate introduce cu ușurință o cartelă SIM în dispozitiv.
DVR Full HD

NAVITEL RE900 FULL HD este echipat cu o cameră modernă OmniVision cu sticlă în 5 straturi, cu un unghi larg de vizualizare de 140°, care permite înregistrarea de video de o calitate excelentă. Rata de cadre de 30 fps asigură înregistrarea clară atât pe timp de noapte, cât și pe parcursul zilei. Microfonul sensibil al NAVITEL RE900 permite înregistrare audio de înaltă calitate.

Senzorul G încorporat este esențial pentru păstrarea materialelor critice realizate în timpul accidentelor rutiere. Este activat atunci când autovehiculul accelerează la viteză mare, frânele sunt activate în mod obișnuit sau atunci când o activitate neobișnuită este detectată aproape de vehicul.
Navigare GPS

NAVITEL RE900 FULL HD este perfect pentru o navigare eficientă la nivel local și global. Pentru navigație offline, dispozitivul dispune de hărți preinstalate din 43 de țări europene, inclusiv Rusia, Belarus, Kazahstan și Ucraina. Toate hărțile sunt supuse actualizărilor online gratuite pe întreaga durată de viață a dispozitivului. Hărțile suplimentare pot fi achiziționate prin intermediul meniului principal al programului: Meniu> My Navitel> Achiziționare hărți. Programul vă ajută, de asemenea, să actualizați hărțile și programele existente, dacă este necesar.

Hărțile includ cele mai recente informații despre rețeaua rutieră și baza de date SPEEDCAM, precum și un număr mare de puncte de interes și obiecte 3D. Software-ul Navitel Navigator ajută utilizatorul să aleagă cele mai bune rute și oferă mesaje vocale. Asistentul de bandă vă ajută să primiți informații importante despre modul de efectuare a manevrei corecte în intersecții. Traficul în timp real este luat în considerare la calcularea duratei parcursului și poate fi vizualizat cu ușurință pe ecran în modul de navigare.

Hărți din următoarele țări sunt preinstalate pe NAVITEL RE900 FULL HD: Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgia, Bulgaria, Bosnia și Herțegovina, Cipru, Republica Cehă, Croația, Danemarca, Grecia, Ungaria, Islanda, Insula Man, Italia, Kazahstan, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Moldova, Monaco, Muntenegru, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Rusia, San Marino, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția, Ucraina, Marea Britanie, Orașul Vatican.

NAVITEL® lansează RE900 FULL HD

Oferte si reduceri tari

O noua lista de mici recomandari cu reduceri din magazinele online! Avem reduceri emag, libris, cartepedia!

Reduceri si oferte super mari in magazinele online

Avem reduceri!
  • Componente PC de la 109 Lei + CADOURI! Doar la evoMAG. Antivirus cadou la ofertele la HDD-uri
  • OFERTA HOT: START Crazy Days, ai pana la 60% reducere la mii de produse! Profita acum! Ai reduceri cool de pana la 60% pentru zile hot! Profita acum!
  • Libris: TOATE titlurile RAO au astazi reduceri intre 35% - 50%. 
  • Cartepedia: Ultima șansă: transport gratuit + cadou garantat + mari reduceri


Reduceri si oferte super mari in magazinele online

Decizia Facebook de a publica aceste reguli interne are la bază două motive.

În primul rând, îi vor ajuta pe utilizatori să înțeleagă criteriile avute în vedere în luarea unei decizii în ce privește situațiile nuanțate.

 În al doilea rând, datorită acestor detalii, va fi mult mai ușor pentru toată lumea, inclusiv pentru experți în diferite domenii, să ofere feedback, astfel încât aceste reguli – și deciziile luate în urma lor – să poată fi îmbunățite, în timp.



Procesul de dezvoltare a politicilor


Echipa de politici de conținut a Facebook este responsabilă pentru dezvoltarea standardelor de comunitate ale rețelei sociale. Facebook are angajați in 11 birouri din întreaga lume, inclusiv experți în materie de probleme precum discursul ce încurajează ura, siguranța copiilor și terorismul. Mulți dintre aceștia au studiat problemele referitoare la exprimare și siguranță cu mult timp înainte să facă parte din echipa platformei sociale.

Am lucrat în cazurile cele mai diverse, de la siguranța copiilor, până la contraterorism în perioada în care am activat ca procuror, iar alți membri ai echipei includ un fost consilier în situații de criză provocate de viol, un academician care și-a petrecut cariera studiind organizațiile care promovează ura, un avocat pentru drepturile omului și un profesor. În fiecare săptămână, echipa noastră solicită observații din partea unor experți și organizații din afara Facebook, astfel încât să putem înțelege mai bine diferitele perspective privind siguranța și libera exprimare, precum și impactul politicilor noastre asupra diferitelor comunități la nivel global.” – a declarat Monika Bickert, Vicepreședinte al Managementului Global al Produselor, Facebook

Pe baza acestui feedback, precum și a schimbărilor survenite în normele sociale și în limbaj, evoluează, în timp, standardele Facebook. Ceea ce nu s-a schimbat – și nu se va schimba – sunt principiile fundamentale privind siguranța, exprimarea opiniilor și echitatea pe care se bazează aceste standarde. Pentru a începe conversații și a face conexiuni, oamenii trebuie să știe că sunt în siguranță. Facebook ar trebui să fie, de asemenea, un loc unde oamenii își pot exprima opiniile în mod liber, chiar dacă unii ar putea să nu fie de acord cu acestea.

Acest lucru poate fi o provocare, având în vedere natura globală a serviciului Facebook, motiv pentru care echitatea este un principiu atât de important: platforma își propune să aplice aceste standarde în mod consecvent și corect tuturor comunităților și culturilor. Aceste principii sunt prezentate explicit în preambulul standardelor și sunt aduse la viață prin împărtășirea argumentelor din spatele fiecărei politici în parte.

Punerea în aplicare


Politicile Facebook sunt la fel de bune precum hotărârea și acuratețea demonstrate in aplicarea lor – și aceasta nu este perfectă. Provocarea este de a identifica potențiale încălcări ale acestor standarde, astfel încât să fie examinate.

Tehnologia poate ajuta aici. Este folosită o combinație între inteligența artificială și raportările primite de la utilizatori pentru a identifica postările, imaginile sau alt tip de conținut care este posibil că încalcă Standardele de Comunitate. Aceste rapoarte sunt revizuite de echipa de operațiuni comunitare, care lucrează 24 de ore din 24, în peste 40 de limbi.

Până la sfârșitul anului 2018, vor fi 7.500 de recenzori de conținut – mai mulți cu 40% față de numărul avut anul trecut pe vremea aceasta.

O altă provocare este aplicarea cu exactitate a politicilor asupra conținutului semnalat. În unele cazuri, pot apărea greșeli, deoarece politicile Facebook nu sunt suficient de clare pentru cei care revizuiesc conținutul și, atunci când este cazul, lucrează pentru a completa aceste lacune. Cu toate acestea, apar greșeli, deoarece oamenii sunt supuși greșelii.

De aceea, procesele de evaluare sunt în permanență revizuite, pentru a asigura cât mai bine posibil corectitudinea și consistența aplicării regulilor. Ca parte a acestui proces, este reevaluat în mod regulat un subset de conținut, pentru a verifica exactitatea deciziilor evaluatorilor Facebook.

Căi de atac


Chiar și cu ajutorul auditărilor noastre calitative, știm că nu avem întotdeauna dreptate. De aceea le-am permis utilizatorilor să ne solicite să ne revizuim deciziile atunci când le-am eliminat profilul, Pagina sau Grupul. Începând de astăzi, extindem această opțiune și le oferim oamenilor ocazia de a cere o a doua opinie privind conținutul eliminat pentru nuditate sau activitate sexuală, mesaje ce instigă la ură și violenţă”, arată Monika Bickert.



Iată cum funcționează procesul

· Dacă o fotografie, videoclip sau postare a fost eliminată pentru încălcarea standardelor comunitare, utilizatorului i se oferă opțiunea “Solicitare recenzie”
· Contestațiile sunt revizuite de către echipa de operațiuni de comunitate, în decurs de 24 de ore
· Dacă a fost făcută o greșeală, conținutul va fi restabilit și persoana care a contestat decizia inițială va primi o notificare.

Până la finalul anului, acest proces va fi extins asupra persoanelor care raportează conținutul și care sunt anunțate că acesta nu încalcă Standardele de Comunitate.

Participarea Comunității și Feedback-ul


Facebook admite că își poate îmbunătăți și rafina Standardele de Comunitate, prin feed-back-ul venit de la utilizatori din întreaga lume. În luna mai, va lansa Facebook Forums: Community Standards, o serie de evenimente publice în Germania, Franța, Marea Britanie, India, Singapore, Statele Unite și în alte țări unde feed-back utilizatorilor este primit direct. Mai multe detalii despre aceste inițiative vor fi disponibile, pe măsură ce vor fi finalizate.

Așa cum a spus și CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg la începutul anului: “nu vom preveni toate greșelile sau abuzurile, dar în prezent facem prea multe erori în ceea ce privește aplicarea politicilor noastre și prevenirea utilizării necorespunzătoare a instrumentelor noastre”. Publicarea liniilor directoare actuale în ce priveste aplicarea regulilor rețelei sociale – precum și extinderea procesul de contestații – va crea o un drum clar, ce va fi îmbunătățit în timp. Sunt aspecte dificile, însă partea bună este că există o evoluție în privința lor.

Aici puteți găsi standardele comunității: https://www.facebook.com/communitystandards.

De ce Facebook ti-a sters contul, blocat contul de reclame si cum a procedat ?

ADATA lansează hard disk-urile externe HV300 și HD330

ADATA® Technology, producător de top de module DRAM de înaltă performanță, produse NAND Flash și accesorii mobile, anunță lansarea noilor hard disk-uri externe HV300 și HD330. Cu o grosime de doar 10.3 mm¹, noul HV300 este unul dintre cele mai subțiri HDD-uri cu capacitate ridicată din portofoliul ADATA, fiind caracterizat de un design elegant și sofisticat, care te va impresiona cu siguranță. Noul HD330 este proiectat cu gândul la durabilitate și rezistență la utilizare, fiind echipat cu un strat robust din silicon care protejează dispozitivul și datele stocate pe acesta împotriva căderilor accidentale și a loviturilor.


Caracterizat de un profil cu grosime de doar 10.3 mm, HV300 încape perfect în buzunarele genților sau ale rucsacilor și este la fel de ușor de ținut în mână. Mai mult, acesta are un design elegant, care va satisface chiar și cei mai pretențioși utilizatori, cu o carcasă lucioasă, înconjurată de un cadru frumos texturat. Pentru un aport suplimentar de personalitate, utilizatorii pot alege între patru culori ce se potrivesc oricărui stil sau preferință: negru, roșu, alb și albastru.

HV300 este disponibil cu capacități de 1 TB, 2 TB, 4 TB și 5 TB pentru a satisface necesitățile variate ale utilizatorilor, fie pentru copierea de rezervă a fișierelor de lucru sau pentru stocarea de filme 4K, cât și pentru transferul rapid a acestor date prin USB 3.1. Dispozitivul este echipat cu senzori de șoc speciali ai ADATA, care determină încetarea imediată a activității în cazul în care se detectează orice impact, reducând astfel la minimum apariția erorilor și a sectoarelor defecte. Mai mult, HV300 este echipat cu software-ul HDD to GO cu criptare AES-256bit, pentru a păstra datele importante ale utilizatorilor în siguranță.
HD330: Pregătit pentru provocările oricărei zile

Îmbrăcat cu un strat siliconic care absoarbe șocurile, ADATA HD330 este proiectat să reziste mai bine la loviturile, picăturile și mișcările inevitabile pe care dispozitivele le vor suporta în timpul utilizării. În combinație cu aceiași senzori de șoc prezenți și pe HV300, utilizatorii pot fi siguri că datele lor vor rămâne intacte, chiar și după o cădere potențial periculoasă. Utilizatorii vor ști când senzorii de șoc sunt în stare de funcționare prin intermediul indicatorului dedicat care luminează intermitent în roșu.

HD330 are capacități de 1 TB, 2 TB, 4 TB și 5 TB, dispune de software HDD to GO cu criptare AES-256bit și are posibilitate de transfer rapid prin USB 3.1.

ADATA lansează hard disk-urile externe HV300 și HD330

Laptop secondhand sau refurbished ? Avantaje si dezavantaje pentru o alegere buna?


Laptopul este un dispozitiv special creat pentru a fi la dispozitia ta oriunde: acasa, la birou, in parc sau pe munte. In plus, prin intermediul unui stick sau prin intermediul unui router wireless, ai posibilitatea de a fi conectat la internet oriunde te-ai afla. In aceste conditii, este clar de ce laptopul este preferat de multi oameni, in detrimentul unui calculator desktop.



Initial, limitarea cea mai importanta a unui laptop tinea de autonomia bateriei, care nu era mai mare de 2-3 ore.

Un laptop second hand, o alegere mult mai inteleapta decat unul nou ?


In prezent, insa, gratie noilor tehnologii si a evolutiei acestui domeniu, autonomia bateriei unui laptop ajunge si pana la 8-10 ore. Totusi, a ramas o alta limitare: cea a bugetelor din ce in ce mai mari necesare achizitionarii unui echipament de ultima generatie.


Aceasta limitare are si ea o rezolvare simpla: achizitionarea unui laptop second hand. Multi oameni fac greseala de a investi sume uriase intr-un laptop nou, dotat cu tehnologie de ultima ora, pe care nu il vor folosi niciodata la adevarata sa capacitate. Cu exceptia cazurilor in care lucrezi in domeniul editarii video sau al ingineriei 3D, nu ai nevoie de specificatii extrem de puternice. Pentru trimiterea de e-mail-uri, navigarea pe internet si pe retelele de socializare, realizarea de documente Word, Excel sau PowerPoint, un laptop second hand este mai mult decat potrivit. Practic, daca vei folosi dispozitivul pentru una dintre activitatile enumerate mai sus, orice laptop second hand produs in ultimii 10 ani este suficient de puternic pentru tine.

Avantajul de necontestat al unui laptop second hand il reprezinta pretul: un laptop second hand poate ajunge sa coste si de 2-3 ori mai putin decat un model similar nou, chiar daca aspectul si performantele sunt comparabile. Cel mai important este, insa, sa achizitionezi laptopul second hand de la o companie profesionista si cu o experienta indelungata pe aceasta piata. Numai in acest caz poti fi sigur ca achizitia va fi una inteligenta si ca laptopul second hand nu se va defecta iremediabil in primele luni de functionare.

Interlink, companie care comercializeaza inca din 1997 echipamente IT second hand, iti pune la dispozitie o gama larga de laptopuri second hand, de la producatori de top precum Dell, Fujitsu Siemens, HP sau Lenovo. In plus, alegand sa achizitionezi un laptop second hand de la Interlink vei beneficia si de numeroase alte avantaje: transport gratuit pentru comenzi a caror valoare depaseste 150 de Lei, livrare rapida in toata tara in maximum 48 de ore si dreptul de a returna produsul in 60 de zile. In plus, in cazul unei comenzi online, primesti 5% din valoarea acesteia sub forma unui credit, pentru a cumpara noi produse de pe site.

Insa poate cel mai important avantaj oferit de Interlink este cel al garantiei: in cazul laptopurilor second hand, garantia standard este de 12 luni, perioada care poate fi prelungita prin intermediul serviciului de garantie extinsa. Astfel, poti fi sigur ca vei achizitiona un produs fiabil si ca, in cazul putin probabil al vreunei defectiuni, aceasta va fi remediata in cel mai scurt timp de echipa de specialisti ai companiei.

De ce trebuie sa tii cont cand achizitionezi un laptop refurbished


Pretul laptopurilor noi a scazut considerabil in ultimii ani, iar laptopurile refurbished au urmat acelasi trend. In ziua de astazi, sa cumperi un laptop refurbished poate fi o decizie foarte inspirata, daca tii cont de anumite aspecte.

In primul rand, trebuie sa intelegi ce inseamna un laptop refurbished. Acesta poate fi un dispozitiv nou, care a fost returnat pentru ca nu a mai fost necesar, sau unul care a fost folosit pentru o perioada scurta de timp, fiind ulterior reconditionat de profesionisti. Iata cateva lucruri importante pe care ar trebui sa le stii despre laptopurile refurbished:

- beneficiaza de garantie, insa aceasta nu se aplica si bateriei;

- in general, li se aplica o politica flexibila de returnare;

- sunt reconditionate si supuse unor teste riguroase inainte de a fi puse spre vanzare;

- in cazul unor defectiuni, acestea sunt reparate si readuse la setarile din fabrica;

- in unele cazuri, laptopurile refurbished nu au ambalajul sau accesoriile originale;

- in general, au sistemul de operare preinstalat;

Urmatorul pas este sa iti calculezi bugetul pentru un laptop refurbished. Este recomandat sa tii cont de bugetul pe care ti l-ai propus si sa adaugi la inca 10% din acesta, pentru a fi sigur ca nu ratezi o oferta buna doar pentru a economisi cativa zeci de lei. De asemenea, trebuie sa iei in considerare si posibilitatea de a beneficia, contra-cost, de garantie extinsa, pentru a fi acoperit pe o perioada mai indelungata in cazul unor defectiuni.

Apoi, realizeaza o lista cu toate caracteristicile de care ai nevoie de la un laptop refurbished. Incepe cu specificatiile pe care nu le poti imbunatati ulterior, spre exemplu marimea ecranului, rezolutia acestuia, procesorul si placa video. Apoi, stabileste ce memorie RAM si ce memorie interna doresti. Ai un brand preferat? Ai nevoie neaparat de anumite caracteristici, spre exemplu unitate CD/DVD sau camera web? In plus, verifica daca laptopul refurbished are o baterie noua sau macar una care sa poata fi inlocuita. In caz contrar, vei putea folosi laptopul doar daca te afli in preajma unei surse de curent electric.

Urmatorul pas, cel al verificarii ofertei magazinelor de laptopuri refurbished, este si cel mai placut, deoarece poti descoperi o "bijuterie" la care nici nu te-ai fi gandit. Este important sa te decizi repede, intrucat stocurile fluctueaza foarte mult.

Nu in ultimul rand, urmatorul l pas ar fi cel al achizitionarii efective a laptopului refurbished.

Interlink, companie care comercializeaza inca din 1997 echipamente IT refurbished si second hand, iti pune la dispozitie o gama larga de laptopuri refurbished, cu urmatoarele caracteristici:

- procesor: Intel Core i5, Intel Core i7;

- producator: HP, Lenovo;

- rezolutie: pana la 1920x1080;

- diagonala ecran: pana la 15,6 inci;

- frecventa procesor: pana la 2,90 GHz;

- capacitate RAM: pana la 8 GB;

- capacitate HDD: pana la 320 GB.

Cumparand un laptop refurbished de la Interlink, beneficiezi de livrare rapida in toata tara in maximum 48 de ore, de transport gratuit pentru comenzi mai mari de 150 de Lei si de garantie standard de 36 de luni care poate fi extinsa pana la 5 ani.

Comanda acum un laptop refurbished de la Interlink si beneficiezi de un credit de 5% din valoarea comenzii, pe care il poti folosi ulterior pentru a cumpara alte produse.

Laptop secondhand sau refurbished ? Avantaje si dezavantaje pentru o alegere buna?

Peste 112.000 de conturi din cercurile de prieteni virtuali ale celor 78 de români care au descărcat aplicaţia ar putea fi printre cele 87 de milioane de conturi afectate.

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, chemat să dea explicaţii în Senatul american, după ce a anunţat deja măsuri de întărire a confidenţialităţii informaţiilor personale.

Facebook a început deja să trimită notificări către milioane de utilizatori pentru a-i anunța dacă datele personale le-au fost folosite ilegal.

Poți verifica dacă datele tale sau ale prietenilor tăi au fost colectate de Cambridge Analytica, prin tool-ul oficial de la Facebook.

Sursa: Facebook si Realitatea

Cum verifici daca datele tale au fost preluate de Cambridge Analytica?

Veniturile din criptomonede trebuie declarate la Fisc ?


Contribuabilii care au obţinut venituri din criptomonede, atât prin minare, cât şi prin achiziţie de pe burse ori în schimbul vânzării de bunuri, vor trebui să declare la Fisc aceste venituri până la data de 15 iulie 2018, odată cu depunerea Formularului unic 212, atenţionează experţii EY România.

Veniturile trebuie declarate în primul rând în vederea impozitării (10%), iar dacă au depăşit pragul de 22.800 de lei în anul 2017, trebuie declarate şi în vederea aplicării contribuţiilor sociale şi a celor pentru sănătate - asta în cazul persoanelor care nu sunt şi salariate.

Dacă respectivele criptomonede (Bitcoin, Ethereum, Ripple etc.) sunt recunoscute ca valută, veniturile trebuie trecute la categoria venituri din investiţii sau din activităţi financiare, iar dacă nu - la categoria „alte venituri”.

Interesant este că la veniturile fiinanciare se iau în considerare şi pierderile, astfel că se poate declara numai diferenţa dintre câştiguri şi pierderi, în timp ce la „alte venituri” trebuie declarate sumele ca atare, au mai arătat experţii fiscali.

„Este mai bine ca aceste venituri să fie declarate, chiar dacă acum Fiscul se bazează exclusiv pe conformarea voluntară. Oricum, la încasarea veniturilor din criptomonede este utilizat contul bancar, şi acolo se va vedea totul, din punct de vedere fiscal”, a declarat Gabriel Sincu, coordonatorul Departamentului Impozite Directe din cadrul EY România.

Experţii fiscali au mai spus că există deja persoane în România care „au realizat venituri de ordinul milioanelor de euro din criptomonede şi care şi-au pus problema declarării. Le-am recomandat să le declare, pentru că este mai sigur aşa”.

Sursa: realitatea.tv

Veniturile din criptomonede trebuie declarate la Fisc ?


Reduceri si promotii FashionDays - 11 Aprilie 2018

  • Incepand de astazi si pana pe 12 aprilie are loc evenimentul Shoes Days cu reduceri semnificative la incaltamintea pentru femei si barbati. Reducerile se aplica direct la achizitie prin utilizarea urmatoarelor coduri: SHOES20DAYS - reducere 20% pentru comenzile care depasesc 250 lei sau SHOES30DAYS - reducere 30% pentru comenzile care depasesc 300 lei.
  • La Vegis incep Zilele Dacia Plant! In perioada 11.04 (ora 20:00) - 15.04 (ora 23:59), toate produsele Dacia Plant beneficiaza de 30% REDUCERE, iar printre acestea se numara si 3 pachete noi cu dulceata fara zahar. Promotia este valabila in exclusivitate la Vegis.ro!

Reduceri si promotii - 10 Aprilie 2018

Incepem cu o noua serie de recomandari ->
  • Imediat dupa Paste, FashionDays vine cu o noua campanie de reduceri 👜 ⌚ Ceasuri & genti la reducere: vis devenit realitate 💞
  • MediaGalaxy are campania Tehnologii SMART cu discount de pana la 1.000 lei!
  • 🔫 Cele mai căutate REDUCERI sunt aici! Profită ACUM! La evoMAG
  • Nu uita si de cardul de reduceri eMAG, oferit de Raiffeisen Bank

Reduceri si promotii in apropierea Pastelui - 6 Aprilie 2018

  • evoMAG ti-a pregătit REDUCERI de până la 70%! De Paște te înnoiești cu SUPEROFERTE!
  • TechStore are noi promotii inainte de Paste!
  • ⚡ OFERTA HOTCodul BOOKS50 este valabil si astazi ! La Elefant - 40.000 cărți, 50% reducere! Doar azi. 😊
  • Reduceri eMAG puternice la scutece si servetele pentru cei mici.

Oferte, reduceri si promotii de Aprilie in apropierea Pastelui - 5 Aprilie 2018

  • La eMAG ai pana la 50% reducere! Profita de oferte la rang de sarbatoare! Oferte bune la parfumuri
  • evoMAG: Descoperă produsele aflate la REDUCERI de până la 73%!
  • FashionDays: Whoaaa! Reduceri fulger de acum si pana la ora 13
  • Cu codul TIME100  ai 100 de lei extra reducere la ceasuri

Reduceri si oferte de Aprilie in magazinele online - 4 Aprilie 2018

  • eMAG te intreaba daca te-ai pregatit de sarbatori? Aici gasesti si cadourile, și reducerile perfecte!
  • La Elefant economisești 50 de lei 😉 Cod voucher WOW50 si cod voucher WOW20
  • WOW! -20% la ORICE + Transport GRATUIT indiferent de valoarea comenzii! La Libris

Reduceri magazine online

ADATA lansează SSD-ul XPG SX8200 PCIe Gen 3×4 NVMe 1.3


ADATA® Technology, producător de top al modulelor DRAM de înaltă performanță și al produselor NAND Flash, anunță astăzi lansarea XPG SX8200, cel mai rapid SSD produs de companie până în prezent. 

Acesta are formatul compact M.2 2280 și utilizează interfața ultra-rapidă PCIe 3×4, pentru a oferi o viteză la citire de până la 3200MB/s și la scriere de 1700MB/s, ideal pentru gameri, overclockeri și entuziaștii PC DIY în căutarea unor performanțe de neegalat!

SX8200 utilizează cea mai recentă tehnologie 3D NAND Flash 64-layer generația 2, pentru fiabilitate îmbunătățită și este oferit cu capacități de 240GB, 480GB și 960GB.


SX8200 PCIe Gen 3×4 – Depășește barierele de viteză


Folosind interfața PCIe Gen3x4 ultra-rapidă și protocolul NVMe 1.3, SX8200 oferă o îmbunătățire extraordinară a performanței de citire și de scriere. 

Acesta este echipat cu un data bus DRAM pe 32 de biți, SLC Caching inteligent și un buffer DRAM, accelerând astfel viteza secvențială și 4K la citire și scriere. Noul SSD atinge viteze de până la 3200MB/s la citire și de 1700MB/s la scriere, precum și 310K/280K IOPS pentru boot, încărcări ale jocurilor și timp de răspuns al sistemului mult mai rapide.
Tehnologii multiple pentru protecția datelor și fiabilitate sporită

Utilizând generația 3D NAND Flash 64-layer din a doua generație, SX8200 este mai fiabil, are performanțe mai rapide și poate funcționa mai mult decât oricând. De asemenea, acesta suportă RAID Engine și Data Shaping, pentru o mai mare fiabilitate și stabilitate, iar cu un rating MTBF de 2 milioane de ore (Mean Time Between Failures) și cu suport pentru codul de corectare a erorilor LDPC (Low-Density Parity Check) și nivelarea uzurii, SX8200 este un produs cu adevărat performant.

Mai multe opțiuni pentru gameri și profesioniști


Vitezele și toleranțele ridicate ale modelului SX8200 îl fac o alegere excelentă pentru jucătorii care caută viteză, pentru overclockeri și pentru profesioniști, cum ar fi artiștii grafici și compozitorii. În plus, pachetul de vânzare include și un disipator de căldură XPG, cu design elegant, pe care utilizatorii pot opta să îl instaleze rapid și ușor.

La fel ca toate SSD-urile XPG, SX8200 este susținut de o garanție extinsă de 5 ani, potrivită calității sale premium. Prețul recomandat de vânzare al noului model este de 449 lei pentru modelul de 240GB și 729 lei pentru cel de 480GB.

ADATA lansează SSD-ul XPG SX8200 PCIe Gen 3×4 NVMe 1.3

Cambridge Analytica. Datele a 112.000 de utilizatori Facebook din România au fost accesate de firmă

Un purtător de cuvânt al companiei Facebook a declarat pentru Mediafax că, în total, probabil sunt afectate 11.421 de persoane, respectiv 78 de utilizatori care au instalat aplicaţia unui sondaj online şi 112.343 de persoane din listele de "prieteni".




Datele a peste 112.000 de utilizatori Facebook din România probabil au fost accesate ilegal de compania de consultanţă Cambridge Analytica, anunţă reţeaua de socializare online.

Datele a 2,7 de milioane de utilizatori Facebook din ţările Uniunii Europene au fost accesate ilegal de compania de consultanţă britanică Cambridge Analytica, a anunţat săptămâna trecută Comisia Europeană. "Facebook ne-a confirmat că datele a până la 2,7 milioane de europeni - ori, mai precis, ale persoanelor din UE - probabil au fost accesate inadecvat de compania Cambridge Analytica", a declarat vineri Christian Wigand, un purtător de cuvânt al Comisiei Europene. Facebook a prezentat cifra de 2,7 milioane de utilizatori afectaţi la nivelul UE într-o scrisoare trimisă joi seară, acesta fiind un răspuns la o solicitare formulată de Vera Jourova, comisarul european pentru Justiţie, Consumatori şi Egalitate de Gen.

În Olanda au fost afectaţi 89.373 de utilizatori, iar în Portugalia 63.080. Au fost accesate şi datele a 60.957 de persoane din Belgia şi a 59.480 de persoane din Grecia. În Polonia sunt afectate 57.138 de persoane, în Suedia 55.337, în Irlanda 44.702, iar în Danemarca 41.820. În Bulgaria au fost accesate datele a 35.718 persoane, în Austria datele a 33.568 de utilizatori, iar în Ungaria sunt afectate 32.067 de persoane. În Cehia au fost afectate 29.376 de persoane, în Croaţia 21.517 persoane, în Finlanda 19.693, în Lituania 15.123, în Slovacia 14.846, în Slovenia 11.255, în Republica Cipru 7.455, în Estonia 5.510, în Letonia 4.757 şi în Luxemburg 2.645 de persoane, potrivit cotidianului Times of Malta.

Datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook, majoritatea din Statele Unite, probabil au fost accesate ilegal de compania de consultanţă britanică Cambridge Analytica, a anunţat reţeaua de socializare online.

O firmă specializată în analizarea datelor online implicată în campania preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit a exploatat în scop electoral datele de pe Facebook a zeci de milioane de cetăţeni americani în ceea un membru al echipei lui Steve Bannon a numit drept "război psihologic". Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Aceeaşi companie de analize a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.

Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obţinerea datelor, a declarat pentru publicaţia Observer: "Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obţine milioane de profiluri ale alegătorilor. Aceasta a fost baza pe care a fost construită compania". Documente obţinute de publicaţia Observer şi confrmate de Facebook relevă că, până la sfârşitul anului 2015, compania Cambridge Analytica colecta date online la un nivel fără precedent. Facebook nu avertizase încă utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor a peste 50 de milioane de persoane. Potrivit cotidianului The New York Times, copii ale datelor sustrase de firma Cambridge Analytica încă sunt online. Informaţiile au fost colectate printr-o aplicaţie numită "thisisyourdigitallife", creată de profesorul Aleksandr Kogan în mod independent de activitatea sa de la Universitatea Cambridge. Prin intermediul companiei sale, Global Science Research (GSR), în colaborare cu firma Cambridge Analytica, sute de mii de utilizatori Facebook au fost plătiţi să facă teste de personalitate sub pretextul folosirii datelor pentru studii academice. Însă aplicaţia colecta şi datele din listele de "prieteni" ale celor care au acceptat testele, astfel că au fost obţinute profilurile a zeci de milioane de persoane.

Potrivit cotidianului The Guardian, Christopher Wylie a vorbit despre ceea ce a numit "instrumentul de război psihologic al lui Steve Bannon". El a explicat că Steve Bannon şi Robert Mercer au avut ideea de a utiliza printr-o metodologie militară megadate şi reţele de socializare online pentru "operaţiuni informaţionale" asupra electoratului din Statele Unite. Christopher Wylie a contribuit cu idei şi s-a ocupat de aplicarea proiectului, înainte de a deveni, în primăvara anului 2017, denunţătorul acestuia.

Compania Facebook a decis suspendarea conturilor firmei Cambridge Analytica, al lui Christopher Wylie şi Aleksandr Kogan, un profesor ruso-american. "Este vorba despre o înşelătorie. Vom lua toate măsurile necesare pentru ştergerea datelor sustrase, vom iniţia acţiuni judiciare contra autorilor activităţilor ilegale", a declarat Paul Grewal, vicepreşedintele Facebook.

Firma Cambridge Analytica este investigată în Marea Britanie de Parlament şi de autorităţile de reglementare sub acuzaţia unor activităţi ilegale în campania privind referendumul pe tema apartenenţei ţării la Uniunea Europeană.

Sursa

Cambridge Analytica. Datele a 112.000 de utilizatori Facebook din România au fost accesate de firmă

Ce este "Roam like at home"?

Începând cu data de 15 iunie 2017, ești tarifat pentru serviciul de roaming în UE/SEE ca și cum ar fi un consum efectuat în România, în afara propriei rețele, în măsura în care acesta nu depășește limitele unei utilizări rezonabile.


Spațiul Economic European (SEE) cuprinde statele membre ale Uniunii Europene (UE), la care se adaugă Norvegia, Islanda și Liechtenstein.

Aceste reglementări ți se aplică automat dacă ai un plan tarifar cu roaming, cu excepția situației în care ai ales în mod expres un plan tarifar alternativ pentru serviciul de roaming în UE/SEE, altul decât cel reglementat. Chiar dacă ai făcut o astfel de alegere ai dreptul să te întorci la tarifele reglementate pentru furnizarea serviciului de roaming în UE/SEE, fără costuri suplimentare. Dacă ai deja un plan tarifar cu roaming, furnizorul tău nu îți poate condiționa aplicarea „Roam like at home” de acceptarea trecerii la un alt plan tarifar sau a reînnoirii abonamentului în vigoare.

„Roam like at home” se aplică numai pentru călătorii ocazionale în afara țării de unde a fost achiziționat serviciul de comunicații și în limitele unei utilizări rezonabile a serviciului. După depășirea limitelor utilizării rezonabile furnizorul are posibilitatea să îți perceapă, în plus față de tarifele naționale, anumite suprataxe pentru prestarea ulterioară a serviciul de roaming în UE/SEE. Valoarea suprataxelor este plafonată. În plus, nici suma dintre tarifele naționale și suprataxe nu poate depăși un anumit plafon.

Ce este 'Roam like at home' ?

Notiunea de „spam” desemneaza un fenomen ce consta în transmiterea masiva si uneori repetata a mesajelor electronice nesolicitate, mesaje având de cele mai multe ori caracter comercial, de publicitate pentru produse si servicii.




Termenul de ”spam” nu se reduce numai la comunicarile comerciale nesolicitate (spam comercial), ci se aplica si altor comunicari electronice, unele fiind chiar tentative de frauda electronica cu implicatii grave (precum divulgarea unor date personale, numere de conturi bancare, coduri de identificare etc.)

Intai initiati procedura - pe cale amiabila - de dezabonare apoi contactati utilizatorul care trimite apoi urmati procedura legala.

Ce, cum si unde reclami - Cum reclami SPAM-ul si mai ales unde conform legislatiei romane?


Daca primiti mesaje comerciale prin e-mail fara acordul dvs. prealabil, puteti trimite o plângere catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Mai multe detalii privind transmiterea unei astfel de plângeri catre aceasta instituție sunt disponibile pe www.dataprotection.ro, secțiunea Plângeri și Sesizari.

În general, expeditorul unor astfel de mesaje nesolicitate îsi deghizeaza ori îsi ascunde identitatea.

Desi, spam-ul este asociat, de regula, cu transmiterea de mesaje prin intermediul postei electronice, acest fenomen poate fi atribuit si forumurilor de discutie sau mesajelor instantanee.

Conform legislatiei în vigoare, transmiterea de mesaje comerciale prin intermediul postei electronice trebuie realizata numai cu acceptul destinatarului acestora. De asemenea, daca ti-ai dat acceptul sa primesti periodic astfel de mesaje, trebuie sa ti se ofere posibilitatea de a te dezabona.

Cum reclami SPAM-ul si mai ales unde conform legislatiei romane?

Acer lansează Chromebook Tab 10


Acer anunță astăzi lansarea primei tablete pentru educație care rulează sistemul de operare Chrome: Acer Chromebook Tab 10 (D651N). Noul dispozitiv Acer este conceput pentru clienții Acer din segmentul educațional și va fi folosit în sălile de cursuri pentru a extinde și îmbunătăți procesul de învățare a elevilor prin integrarea vitezei, simplității și securității oferite de sistemul de operare Chrome în forma unei tablete.


Acer lansează Chromebook Tab 10


levii își pot vizualiza lucrările și aplicațiile la o claritate impresionantă și culori luminoase pe ecranul tactil QXGA IPS de 9,7 inch. Oferind o rezoluție de 2048 x 1536 la 264 pixeli pe inch, afișajul oferă studenților perspective incredibil de clare cu privire la subiectele pe care le studiază. Dimensiunile subțiri și designul portabil fac din Acer Chromebook Tab 10 un dispozitiv ușor de utilizat în sala de clasă sau în alte locuri unde e nevoie de suport digital.

În plus, Acer Chromebook Tab 10 suportă Google Play care oferă profesorilor și studenților acces la aplicații educaționale Android verificate și aprobate de administratori pentru a le permite să colaboreze, să descopere și să învețe mai mult.

Dimensiunile compacte ale Acer Chromebook Tab 10 oferă posibilitatea de a fi purtată cu ușurință în rucsac, fără a ocupa prea mult loc pe birou sau pe bancă, iar culoarea deosebită Cobalt Blue conferă eleganță și stil. Noua tabletă Acer Chromebook Tab 10 cântărește doar 550 gr și măsoară doar 172.2 (l) x 238.2 (L) x 9.98 (Î) mm.

Specificații care îmbogățesc experiența Chrome


Elevii pot folosi camera web HD de 2MP frontală, difuzoarele duale încorporate și microfonul pentru chat prin Google Hangouts. Camera foto posterioară de 5 MP permite elevilor să capteze imagini video și imagini.

Pentru a oferi studenților modalități suplimentare de a interacționa cu noua Acer Chromebook Tab 10, dispozitivul este echipat standard cu stylus Wacom EMR. Elevii pot lucra cu exactitate în aplicații interactive, pot desena, schița, lua notițe și capta idei care pot fi împărtășite cu colegii și profesorii lor. Stylusul Wacom EMR poate fi stocat în siguranță în docul dedicat din carcasă. În plus, nu necesită baterie și este rezistent la căderi accidentale.

Acer Chromebook Tab 10 are o durată lungă de viață a bateriei, până la 9 ore – suficient pentru programele 1:1 în care studenții folosesc tableta pe tot parcursul zilei școlare, precum și acasă pentru proiecte suplimentare sau teme. Școlile cu laboratoare dedicate și Wireless Smart Carts pot utiliza Acer Chromebook Tab 10 pe parcursul mai multor zile, în timpul orelor petrecute la școală.
Ușor de administrat și de păstrat în siguranță

Administratorii IT pot gestiona noua tabletă  Acer Chromebook Tab 10 (D651N) la fel de ușor ca pe oricare alt dispozitiv cu sistem de operare Chrome din campusul lor. Aceștia pot să facă actualizări, să configureze aplicații, precum și să gestioneze extensiile și politicile cu licența Chrome Education¹.

Tableta Acer Chromebook Tab 10 poate fi utilizată în cadrul oricărei săli de clasă și în laboratoare, deoarece sistemul de operare Chrome acceptă conectarea mai multor utilizatori, oferind elevilor acces rapid la informații, aplicații, proiecte, Gmail și multe altele atunci când se conectează la contul lor unic. Chiar dacă un dispozitiv este pierdut, furat sau deteriorat, elevii nu își vor pierde informațiile. Stocarea în Google Drive păstrează în siguranță fișierele, documentele și fotografiile în Cloud și asigură că versiunea cea mai recentă este întotdeauna disponibilă. În plus, sistemul de operare Chrome este actualizat automat și protejează studenții împotriva amenințărilor online în continuă schimbare, cum ar fi virușii și programele malware.

Performanțe solide și porturi multiple


Acer Chromebook Tab 10 răspunde rapid și poate rula simultan mai multe aplicații deoarece este echipată cu un procesor OP1 care integrează procesoare Cortex-A72 dual-core și quad-core Cortex-A53. De asemenea, include 4GB de memorie RAM și 32GB de stocare. Elevii vor rămâne conectați la rețeaua școlii cu o conectivitate rapidă și fiabilă 2×2 MIMO 802.11ac Wi-Fi și se vor putea conecta la ecrane externe sau alte dispozitive prin Bluetooth 4.1.

Noua tabletă Acer Chromebook Tab 10 include un port USB 3.1 Type-Gen 1, care poate fi utilizat pentru încărcarea dispozitivului, precum și a altor produse, pentru transfer rapid de date de până la 5 Gbps și pentru conectare la un display HD. Dispune de asemenea de o mufă combo pentru căști/boxe și un cititor de carduri MicroSD.

În curînd și asistență pentru realitatea augmentată


Acer Chromebook Tab 10 va susține în viitor realitatea augmentată, pentru a permite elevilor să experimenteze noi modalități de a învăța cu Expeditions AR. Expedition AR este tehnologia AR a Google care mapează sala de clasă și plasează obiecte 3D în ea, astfel că materii precum biologia, geografia și astronomia vor fi mult mai ușor de înțeles.
Prețuri și disponibilitate

Noua tabletă Acer Chromebook Tab 10 (D651N) va fi disponibilă clienților din segmentul educațional și comercial începând cu luna mai la prețuri de la 329 euro.

Acer lansează Chromebook Tab 10