530 de mici producători români vând online prin programul eMAG „Deschide România”
La un an din momentul lansării programului eMAG „Deschide România”, 530 de mici producători și întreprinderi sociale care produc în România și-au listat produsele în site, depășind estimarea inițială.
Aceștia au listat peste 120.000 de produse făcute în România, iar categoriile cele mai populare din „Deschide România” sunt: produsele pentru casă și grădină, hainele și încălțămintea, jucăriile și accesoriile.
„Deschide România este un proiect pe termen lung, care vrea să îi promoveze pe micii producători români, dar și să stimuleze alți antreprenori să investească în producția locală, având garantat acces la un canal de vânzare modern și beneficiind, conform regulamentului proiectului, de comisioane preferențiale. Interesul pe care producătorii români l-au arătat pentru program în acest an ne-a depășit așteptările și credem că piața are un potențial imens, în special prin efectele în lanț pe care le poate genera, de la crearea de noi locuri de muncă în comunități și până la stimularea industriei materiilor prime. Micii producători au nevoie atât de o piață de desfacere, cât și de know-how și suport pentru vânzarea online ”, a declarat Florin Filote, Director eMAG Marketplace.
Producători locali din programul „Deschide România”
Mircea Ursu creează oglinzi decorative de peste 16 ani, iar colaborarea cu eMAG a avut „un impact pozitiv asupra afacerii”. Lui Mircea, ideea de a primi sprijin pentru a-și dezvolta afacerea de la cel mai mare retailer online din România i „s-a părut genială, pentru că nimeni nu face asta pentru producătorii români”. Deși HolzArt are un canal propriu de vânzare online, comenzile directe de pe eMAG au stimulat afacerea.
Adriana și Lucian Saftiuc, proprietarii magazinului Fabrica din sat, produc lenjerii de pat, pilote, cuverturi și perne. Afacerea lor este la început, iar listarea pe eMAG Marketplace i-a ajutat să își creeze o reputație bună în mediul online. În plus, Adriana crede că cel mai important beneficiu al acestui program este că el creează o legătură între micii producători din România și clienți, cei care astfel îi pot susține să își dezvolte afacerea.