Cum portezi numarul de la un operator la alt operator de telefonie mobila ?

Cum iti portezi numarul de telefon mobil ?



Portarea numărului de telefon se va face numai la cererea ta, în momentul în care decizi să renunţi la un furnizor de servicii de telefonie şi doreşti să foloseşti reţeaua altui furnizor.

Poţi porta orice număr de telefon, dar numai într-o reţea de acelaşi tip: numărul mobil spre o altă reţea de telefonie mobilă , numărul fix către o altă reţea de telefonie fixă.

Dacă ai datorii la operatorul de telefonie de la care pleci, trebuie să le achiţi. Dacă există o clauză referitoare la rezilierea contractului înainte de termen, va trebui să achiţi penalitatea sau să aştepţi termenul până la care ai încheiat contractul înainte de a porta numărul şi de a schimba furnizorul

În momentul depunerii unei cereri de portare, trebuie să ai numărul activ în reţeaua furnizorului de la care soliciţi portarea. Contractul încheiat cu furnizorul la care renunţi încetează automat în momentul finalizării procesului de portare.

Atunci când te hotărăşti să devii clientul unui alt furnizor, dar doreşti să îţi păstrezi numărul de telefon, trebuie să faci o cerere către furnizorul al cărui client vrei să devii. Acesta va întreprinde toate demersurile necesare portării numărului.

Se pot porta următoarele categorii de numere ?


1. Numerele de telefonie fixă - orice abonat de telefonie fixă poate să îşi păstreze numărul de telefon atunci când doreşte să renunţe la abonamentul la un furnizor şi să se aboneze la alt furnizor de servicii de telefonie fixă. Numerele de telefonie fixă se pot porta doar în interiorul aceluiaşi judeţ sau în interiorul municipiului Bucureşti.

2. Numerele de telefonie mobilă - orice abonat la un serviciu de telefonie mobilă are posibilitatea păstrării numărului atunci când se va transfera de la un operator la altul, indiferent de tehnologia utilizată de acesta pentru furnizarea serviciilor (2G, 3G, CDMA etc.), de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid) sau de tipul de servicii furnizate (voce, fax, transmisiuni de date).

3. Alte tipuri de numere - în această categorie sunt cuprinse numerele de telefon destinate serviciilor de apel gratuit (de tip 0800), serviciilor bazate pe numere de acces universal (de tip 0801) şi pe numerele personale universale (de tip 0802) şi serviciilor cu tarif special (de tip 0900, 0903 si 0906); utilizatorii acestor servicii vor putea păstra numărul de telefon atunci când solicită transferul de la un furnizor la altul, cu condiţia păstrării destinaţiei iniţiale a numărului.

Informatii utile despre portare si sfaturi portare telefon mobil


1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.

2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.

3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat.

4. Completează cererea de portare (formularul-tip), pe care o poţi obţine fie aici, fie de la una dintre reprezentanţele furnizorului la care vrei să devii abonat.

5. Fii atent atunci când completezi cererea. Dacă datele nu sunt corecte sau complete, sistemul o va respinge.

6. Depune cererea de portare la reprezentanţa de unde ai obţinut formularul sau sună la Serviciul Relaţii Clienţi al furnizorului la care vrei să te muţi pentru a afla unde se poate depune cererea de portare (în cazul în care ai descărcat-o de pe site).

7. De regulă, cererea tip trebuie depusă la operatorul spre care vrei să portezi numărul împreună cu o copie după actul de identitate şi o copie după ultima factură emisă de furnizorul donor. Dacă trimiţi pe altcineva în locul tău, mai este nevoie şi de o procură sub semnătură privată în original.

8. Stabileşte împreună cu operatorul data la care vrei să se efectueze portarea – în condiţii normale 3 zile lucrătoare de la depunerea cererii, dar nu mai mult de 25 de zile lucrătoare.

9. Furnizorul la care vrei să devii abonat te va contacta pentru a te anunţa data exactă şi intervalul orar în care se va efectua portarea şi data când trebuie să mergi să semnezi contractul, în cazul în care nu l-ai semnat la depunerea cererii de portare. Serviciul va fi întrerupt pentru 3 sau 4 ore pentru ca furnizorul să poată opera portarea, timp în care nu vei putea da sau primi telefoane. Pentru portarea numerelor fixe, trebuie să fii acasă în intervalul stabilit cu furnizorul. Pentru portarea numerelor mobile, trebuie să mergi la una dintre reprezentanţele furnizorului la care vrei să devii abonat, pentru a ridica noua cartelă SIM, cu acelaşi număr de telefon, în cazul în care nu ţi-a fost înmânat la momentul depunerii cererii de portare.

10. Nu transmite cereri de portare către mai mulţi furnizori! Alege-l pe cel al cărui abonat vrei să devii şi adresează-i numai lui cererea de portare.

Peste jumătate de milion de numere portate în anul 2014


În anul 2014 s-au portat 564.648 de numere, ceea ce reprezintă o treime din totalul de 1.772.073 de numere portate de la lansarea portabilității numerelor și până la sfârșitul anului 2014. Din cele 564.648 de numere portate în anul 2014, 479.938 sunt numere de telefonie mobilă și 84.710 sunt numere de telefonie fixă. Astfel, de la lansarea portabilității, în România au beneficiat de acest serviciu 1.304.091 de utilizatori de telefonie mobilă și 467.982 de utilizatori de telefonie fixă.

Media lunară de portări s-a dublat în anul 2014 față de anul 2013, ajungând la 47.054 de portări de la media lunară de 22.844 de portări înregistrată în anul 2013. De altfel, în luna decembrie 2014 s-au efectuat cele mai multe portări – 96.098. De-a lungul celor șase ani de portabilitate, în România s-au portat în medie 15.020 de numere pe lună în anul 2009, 18.435 în 2010, 21.688 în 2011, 21.324 în 2012 și 22.844 în 2013.

De la data lansării acestui serviciu în România, 21 octombrie 2008, românii care au schimbat operatorul, dar şi-au păstrat numărul de telefon au fost tot mai numeroşi an de an: dacă în în 2009 au fost realizate 180.239 de portări, în 2010 numărul lor a fost de 221.219, în anul 2011 260.256, în anul 2012 s-au înregistrat 255.893 de portări, în anul 2013 s-au realizat 274.137 de noi portări, în timp ce în anul 2014 s-a înregistrat cel mai mare număr de portări – 564.648.

Din numărul total de 1.772.073 de portări realizate până la 31 decembrie 2014, 1.304.091 sunt numere de telefonie mobilă – 74% din total. Datele statistice arată în continuare că cei mai interesaţi să îşi păstreze numărul de telefon sunt utilizatorii cu abonament (aproximativ 67% din total), în timp ce 33% dintre cei ce au ales să îşi schimbe furnizorul de servicii folosesc cartele preplătite. În segmentul telefoniei mobile, Vodafone continuă să fie operatorul cu cele mai multe numere primite în reţea prin portare – 398.148 de numere, urmat de Orange cu 369.031 de numere, Telekom Romania Mobile Communications cu 318.233 de numere, RCS & RDS cu 213.663 de numere şi Telekom Romania Communications cu 4.284 de numere de telefonie mobilă.

În cazul telefoniei fixe, 37 de furnizori au primit cele 467.982 de numere portate până în prezent. Dintre acestea, cele mai multe sunt portate către RCS & RDS – 130.936, UPC România – 111.375, Orange – 100.909, Vodafone – 81.162 şi Telekom Romania Communications – 20.385. Cele mai multe cereri de portare a numărului de fix s-au înregistrat în Bucureşti - 147.645 de numere, capitala fiind urmată de judeţul Cluj cu 30.159 de numere portate, Timiş cu 24.689, Prahova cu 22.580 şi Galaţi cu 21.458, care însumează peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixă portate.

Afla detalii suplimentare despre portare pe portabilitate.ro