Prototip de motocicleta HiTech realizata de BMW in Japonia

Japonia aduce un nou proiect custom spectaculos cu BMW K 1600 GTL


Anul trecut, patru cunoscuți customizatori japonezi au scos în evidență modelul BMW R nineT prin creaţii deosebite create pe baza acestui model.

Acum debutează proiectul “Aprinde cei Șase Cilindri”, dezvoltat tot puternica comunicate costum din Japonia.

Acest proiect transformă radical două BMW K 1600 GTL propulsate de motorul cu șase cilindri în linie, de 1.649 cm3, o altă motocicletă emblematică din istoria recentă a mărcii.

Doi customizatori de top din Japonia, Kenji Nagai de la Ken’s Factory și Keiji Kawakita de la Hot-Dock Custom-Cycles, au primit sarcina de a interpreta motorul în șase cilindri de pe K 1600 GTL într-un mod total diferit.


Singurele elemente de legatură cu motocicleta originală sunt motorul, cadrul și, în cazul creației lui Keiji Kawakita, “Juggernaut”, suspensia față tip Duolever.

Creația lui Kenji Nagai, botezată “Ken’s Factory Special”, se bazează pe suspensia față tip-grindă, manufacturată din aluminiu, înclinată în stil chopper datorită unei traverse frontale modificate.

Carenajul original al K 1600 GTL-ului a fost înlocuit de un mic capac frontal din aluminiu, ce ascunde farul. Subansamblul spate și șaua au fost înlocuite de o șa din aluminiu, poziționată mai aproape de sol.

Kenji Nagai: “La început, aveam în minte imaginea unui bagger derivat din imaginea touring a motocicletei. Dar simpla transformare a unui tourer într-un bagger era o alegere prea evidentă. Așa că am încercat o abordare diferită. Și m-am oprit la stilul digger. Stilul alungit, îngust al digger-ului scoate și mai mult în evidență motorul cu șase cilindri în linie.

Imaginea unei poziții dramatic de joase și a unei motociclete înguste este întărită de folosirea unor roți de 23 de inch pe față și 20 de inch pe spate. Mai multe detalii atent construite din aluminiu, precum carcasa rezervorului, radiatorul sau ghidonul, completează opera lui Kenji Nagai.

“Juggernaut”, imaginat de Keiji Kawakita, este la polul total opus, datorită caracterului întunecat, masculin. Nu există niciun semn de minimalism aici, iar desginul agresiv şi elaborat transformă “Juggernaut” într-o combinaţie între stilul steampunk din Mad Max și creaţiile lui Jules Verne.


Un schelet tubular din aluminiu extinde șasiul K 1600 GTL-ului, iar instrumentele de bord dispuse pe ambele părți ale rezervorului se potrivesc perfect cu designul militar. Trimiterile la gama BMW Motorrad GS sunt făcute cu ajutorul farurilor de ceață simetrice și a părții frontale cu aspect de cioc.

Este o realizare monumentală și aspectul personalizat dorit a fost, conform lui Keiji Kawakita, inspirat de istorie: “Am găsit o fotografie veche cu bordul unei decapotabile care părea din că vine din viitorul apropiat și mi-a venit ideea de a construi o motocicletă care să ilustreze același aer futurist. Uitându-mă la furca față și suspensia Duolever, m-am gândit că aș putea crea ceva interesant din K 1600 GTL. Dar această sarcină a fost lungă și dificilă, foarte greu de pus în practică. Chiar și atunci când am terminat, nu eram sigur că opera mea este completă. Dar acesta este farmecul personalizării, nu-i așa?”