Mica publicitate sau cum sa te promovezi cu buget zero

Mica publicitate sau cum sa te promovezi cu buget zero

In timp ce companiile investesc sume imense in marea publicitate in goana dupa branding, ignora un aspect foarte important: display advertising-ul nu este atat de bine targetat, in timp ce o reclama text publicata in categoria potrivita la mica publicitate este extrem de relevanta, tintind exact utilizatorul interesat de acel produs in momentul in care cauta sa achizitioneze acel produs.

Pentru a testa eficienta anunturilor de mica publicitate, echipa AnuntPromovat.ro a facut un mic experiment. Am vizitat un dealer local de autoturisme si am cerut o oferta pentru una din masinile din showroom. In discutia cu reprezentantul de vanzari am inteles ca in luna respectiva nu s-a vandut niciun autoturism.

Cu informatiile obtinute din oferta primita am redactat un text pe care l-am publicat pe site-ul nostru de anunturi gratuite www.AnuntPromovat.ro la sectiunea Auto / Vanzari autoturisme.

Am publicat caracteristicile masinii, o fotografie si datele noastre de contact. Autoturismul a fost prezentat ca unul recent achizitionat, cu garantie, folosit cateva sute de kilometri, dar pretul publicat, negociabil, a fost cu 1000 euro mai mare decat cel din showroom.

Chiar in ziua publicarii a venit si primul telefon. Un domn din Timisoara, interesat de autoturism, a dorit sa afle ultimul pret la care suntem dispusi sa cedam autoturismul. I-am oferit un pret cu 500 euro mai mic decat cel publicat. Clientul a fost de acord si a incercat sa stabileasca o intalnire pentru vizionare si eventual incheierea tranzactiei.La doua zile de la publicare, un alt client, din Constanta, a fost dispus sa vina la Bucuresti pentru a vedea autoturismul fiind foarte interesat sa-l achizitioneze.

Bineinteles ca au venit si nelipsitele telefoane de la persoane interesate de un "schimb avantajos", masinile oferite pentru troc fiind in general mult mai ieftine, clientii oferindu-se sa plateasca diferenta. Daca anuntul ar fi fost real, am fi putut vinde probabil 2 masini, cu un profit de 1000 euro, in mai putin de 1 saptamana.

Micul nostru experiment ne-a dovedit inca o data cat de importanta este publicitatea targetata, relevanta si oferita intr-un mod simplu, clar si pe intelesul clientului. Traim intr-un secol bombardat de tehnologie, efecte speciale si scenarii false dar bine puse in scena.

Masinile sunt personificate, telefoanele sunt super gadgeturi fara care nu poti trai si microbii sunt monstri gigantici ucisi de detergenti miraculosi. Din pacate insa, toate aceste scenarii interesante, puse pe ecran cu sute de mii de euro, nu mai ajund la mintea si inima cumparatorului. Suntem imuni la publicitatea excesiva si, mai mult, uneori aceasta aduce un sentiment de neincredere in companie, in produs si in caracteristicile lui. Probabil fiecare din noi a auzit expresia: "e doar reclama".

O reintoarcere la valorile simple nu poate fi decat benefica in conditiile in care cumparatorii au mai multa incredere intr-un anunt de la mica publicitate decat in dealerul local.