Cum va influenta cresterea TVA piata de publicitate

Chiar daca nu au anuntat inca taieri de bugete, advertiserii - marile companii care investesc in publicitate - au inceput sa discute efectele pe care majorarea TVA de la 19 la 24% le va avea asupra consumului.


“In acest moment, putem vorbi doar de efecte indirecte, generate de scaderea consumului, ceea ce poate duce la ajustari de bugete. Insa, credem ca sunt la fel de posibile atitudini indraznete ale clientilor ceea ce duce implicit la investitii mai mari”, spune Stefan Iordache, COO al grupului de comunicare Leo Burnett.

In cazul FMCG (principalii investitori in publicitate, alaturi de telecom), scaderea consumului va afecta intreaga piata, este de parere Doron Zilberstein, vicepresedinte de marketing al producatorului de bere URBB. “Principalul efect se va resimti la toamna, cand parintii isi vor trimite copiii la scoala, iar mancarea va fi mai scumpa. In urmatoarele doua luni nu va avea un impact puternic – oamenilor le ia timp sa realizeze”, spune el.

Isi va ajusta URBB bugetul de marketing pentru a preintampina aceasta scadere a consumului? “In general, investitiile in marketing se ajusteaza in functie de cerere. Vorbesc la modul general, planurile noastre de marketing sunt gandite pe termen lung”, spune Zilberstein.

Continua lectura acestui interviu pe WallStreet