Specialistii estimeaza o crestere de 20-30% a pietei online in 2010

Specialistii estimeaza o crestere de 20-30% a pietei online in 2010

Specialistii din publicitatea online apreciaza ca aceasta piata va creste cu circa 20-30% in 2010, comparativ cu 2009, urmand sa ajunga la o valoare de aproximativ 20 de milioane de euro.


Orlando Nicoara, General Manager MediaPro Interactiv, a declarat, pentru Mediafax, ca evolutia internetului ca mediu, pe parcursul lui 2010, ar trebui sa fie una ascendenta, estimand o crestere de 20-30% comparativ cu 2009.

"Anul trecut, piata a scazut cu 25-30%, valoarea fiind undeva la 14-15 milioane de euro; cu 20% crestere, ar trebui sa ajungem spre 18 milioane de euro (in 2010 – n.r.). Primul semestru va fi insa crancen", a spus Nicoara.

Orlando Nicoara a enumerat, in materie de tendinte pentru publicitatea online in 2010, "scaderea preturilor si aparitia clientilor noi, chiar din randul IMM-urilor, clienti care au bugete mici, sub 5.000 de euro".

El spune ca va creste si utilizarea publicitatii pe motoarele de cautare, deoarece Google continua sa creasca, si ca se vor derula in continuare actiuni de marketing pe e-mail, deoarece "e-mailul inca se cauta".


Lucian Despoiu, General Manager Kondiment, face referire la o crestere minima de 30-40% a pietei de online. "In conditiile in care piata de publicitate offline a scazut in 2009 cu aproape 40%, publicitatea online a cunoscut o dezvoltare remarcabila, cel mai impresionant salt inregistrandu-se in 2008, cand piata a crescut cu 70% fata de anul precedent. In 2009, piata a inregistrat o valoare de aproximativ 17 – 20 milioane de euro pe bugetele display advertising (...). Pentru 2010, estimez o crestere minima de 30 - 40%, generata de bugetele generate de internet performance marketing", a explicat el.

In ceea ce priveste principalele tendinte in publicitatea online pe parcursul lui 2010, Lucian Despoiu face referire la crearea de campanii online integrate, planificarea pe termen lung si dezvoltarea publicitatii mobile. El mai spune ca trendurile de piata au la baza necesitatea de a fundamenta deciziile de marketing pe date.

In plus, Despoiu adauga ca "afacerile mijlocii vor trebui sa isi concentreze eforturile de promovare pe online, daca vor vrea sa reziste pe piata. Internetul are mereu loc pentru newcomeri".

La randul sau, Bogdan Nitu, General Manager Webstyler, a declarat pentru Mediafax ca piata de publicitate, a carei valoare a fost in 2009 apropiata de cea din 2008 gratie campaniei electorale, va creste cu 15-20% pe parcursul anului curent.


"Campania electorala cred ca a ajutat destul de mult la salvarea finalului de an, dar nu pot face o estimare. Probabil ca am ramas in jurul cifrelor din 2008. Cu siguranta au crescut veniturile Google si vor creste si mai mult anul acesta. Estimez, in 2010, o crestere de 15-20% fata de 2009", a declarat Nitu.

In ceea ce priveste tendintele publicitatii online anul acesta, Bogdan Nitu spune ca anul "2010 va fi anul in care se vor desfasura multe actiuni de relationship marketing. Si asta pentru ca se poate face acest lucru foarte eficient in online.
Rapid, ieftin si cu rezultate".


Bogdan Prajisteanu, directorul general al Mediaedge: cia, apreciaza ca anul 2010 va insemna o continuare a specializarii pe piata de online, in conditiile in care clientii vor continua sa fie orientati catre rezultate.

"Clientii vor fi in continuare orientati spre rezultate, se vor implica in proiecte speciale si vor accepta integrarea retelelor sociale in mixul de comunicare online. Daca acum doi ani regiile de vanzari nu aveau oameni pregatiti sa vanda publicitate online, din 2009 sesizam o crestere semnificativa a nivelului de pregatire in aceasta zona, in 2010 va continua aceasta tendinta de specializare", a declarat el.

In ceea ce priveste evolutia pietei de publicitate online, Prajisteanu se asteapta sa apara online clienti care foloseau anterior media clasice pentru a comunica.

"In 2010 va continua tendinta de a folosi doar modelele care ofera rezultate: cost per click, cost per lead. De asemenea, se va pune mai mult accent pe targetarea continuturilor si a tipurilor de utilizatori.

Vor continua proiectele speciale in care se va pune mai mult accent pe interactiunea utilizatorului cu brandul si pe crearea unei experiente placute in mediul online", estimeaza Prajisteanu.

Adrian Alexandrescu, Managing Director Interactions, estimeaza ca piata de publicitate online va ajunge la o valoare de 18-20 de milioane de euro in 2010, apreciind ca, pana la jumatatea anului, va fi mai rau decat in 2009.

"Fac o medie intre toate cifrele vehiculate in piata si lansez o parere nu foarte avizata de 17 milioane de euro pentru 2009. Estimez (o valoare a pietei de publicitate online – n.r.) intre 18 si 20 de milioane de euro in 2010", a declarat Alexandrescu, pentru Mediafax.

"Una peste alta, cred ca, pana la jumatatea lui 2010, va fi mai rau ca in 2009 (nu mai exista rezerve dintr-un an bun precum 2008 din care sa se mai nasca proiecte, ba mai mult, exista mostenirea lui 2009 care probabil a lasat toate bugetele pe zero sau pe minus).

Totusi, cred ca printre domeniile care vor suferi cel mai mult din cauza crizei nu se afla si Internetul, sau cel putin nu atat de mult ca presa scrisa, de exemplu", a spus el.

Despre tendintele din publicitatea online in 2010, Adrian Alexandrescu remarca "maturizare, sofisticare, accent pe uzabilitate si relevanta in detrimentul chestiilor gen 2006 – 2007 (flashuri frumoase pentru o prima experienta care nu iti da un motiv sa revii)".

In ceea ce-l priveste, Mugur Patrascu, Managing Partner iLeo, estimeaza ca piata online din Romania va ajunge la 22 de milioane de euro in 2010, dupa ce, in 2009, a atras bugete publicitare de 18 milioane de euro.

"Cred ca in 2009 am avut in jur de 18 milioane, in 2010 ma astept la 22 de milioane, iar din punct de vedere al peisajului observam deja o atomizare a ofertantilor de spatiu media, o crestere a utilizarii cautarii si programelor afiliate", a declarat Patrascu.

"Display advertising va ramane pe pozitie, dar furnizorii de spatiu vor diversifica serviciile chiar inspre partea creativa si de personalizare a suporturilor.

De asemenea, va creste utilizarea continutului video si a legaturii mobil – internet", a explicat el.

Sursa: Mediafax furnizat de Tehnopol