Publishing: Costuri noi pentru accesarea continutului online

Publisherii vin cu noi planuri de taxare pentru accesarea continuturilor online

Reprezentantii grupului Axel Springer, publisherul celul mai popular ziar din Europa, tabloidul Bild, sunt de parere ca publisherii ar trebui sa fie platiti pentru continuturile publicate online, informeaza editia electronica a cotidianului New York Times.


Cand Axel Springer, fondatorul companiei media care ii poarta si astazi numele, si-a stabilit sediul grupului, in 1959, la Berlin, foarte aproape de zona care separa estul Germanie de partea de vest, oamenii au spus despre el ca e nebun, arogant, sau amandoua.

La 20 de ani dupa caderea Zidului Berlinului, executivii companiei Axel Springer isi indreapta atentia, cu o perseverenta similara, spre un alt taram divizat din punct de vedere ideologic - internetul.

Oficialii Axel Springer, companie care publica cel mai popular cotidian din Europa, tabloidul Bild, precum si alte ziare in Germania si Europa de est, sunt de parere ca publisherii ar trebui sa fie platiti pentru continuturile publicate pe internet, in timp ce alti jucatori de pe piata media sustin ca stirile online ar trebui sa fie gratuite.

"Exista o meta-filosofie a gratuitatii. Ar trebui sa scapam de aceasta filosofie", a declarat Christoph Keese, seful departamentului de relatii publice si de strategii online a companiei Axel Springer.

"O lume puternic industrializata nu poate functiona pe baza de barfe. Este nevoie de un jurnalism adevarat si asta costa bani", a mai spus Keese.

Springer nu este singurul publisher care cauta modalitati de a castiga bani din continuturile din mediul digital, pe fondul deciziei tot mai multor cititori de a renunta la editiile tiparite si a promisiunii neindeplinite a publicitatii de a sustine editiile online.

Pe de alta parte, Rupert Murdoch, CEO si Chairman al News Corp., a declarat ca va introduce taxe pe toate site-urile ziarelor din portofoliul companiilor din consortiul sau. Reprezentantii altor publisheri, printre care New York Times Co., care detine si titlul International Herald Tribune, au declarat ca au in vedere introducerea de taxe pentru accesul la continuturile online.

Sursa: TehnoPOL