Noul trend: tot mai multi publisheri taxeaza accesul la continuturile online

Noul trend: tot mai multi publisheri taxeaza accesul la continuturile online

Revista Variety a introdus, din 10 decembrie, modelul de acces cu plata la continuturile sale online, in conditiile in care aceasta masura este necesara ca urmare a scaderii numarului de abonati ai editiei tiparite, informeaza presa americana.


Potrivit Los Angeles Times, Variety a introdus plata pentru accesul la continuturile sale online, miscare urmarita cu atentie de ziare, care fac eforturi pentru a identifica un model financiar viabil pentru era digitala.

Din 10 decembrie, unul din zece vizitatori ai site-ului vor fi rugati sa introduca un nume si o parola pentru a accesa materialele online. Pe parcursul urmatoarelor luni, pe masura ce sistemul va fi pus la punct, toti vizitatorii vor trebui sa plateasca pentru a accesa site-ul.

Pretul unui abonament anual pentru varianta online a Variety este de 248 de dolari.

Potrivit blogului Media Decoder al New York Times, titlul Variety consta actualmente in doua publicatii: un cotidian care apare in 27.314 exemplare si un saptamanal, tiparit in 25.451 de copii.


Revenirea de catre Variety la accesul cu plata pentru continuturile sale, desi anticipata, ar putea fi riscanta desi numerosi competitori online, inclusiv Hollywood Reporter, Deadline, The Wrap si Los Angeles Times, ofera continut similar gratuit, ceea ce ar putea submina capacitatea Variety de a atrage abonati.