NetCamp 2009 – 5 micro-evenimente intr-un maraton de 3 zile

NetCamp 2009 – 5 micro-evenimente intr-un maraton de 3 zile

In perioada 7-9 decembrie 2009, Evensys a organizat cea de-a treia editie NetCamp, un eveniment dedicat in acest an antreprenoriatului online si dezvoltarii proiectelor web.


Intr-o abordare noua si interactiva, agenda NetCamp 2009 a adus in prim-plan cele mai de actualitate subiecte din sfera Internetului, pe parcursul unei serii de micro-evenimente dedicate dezvoltarii web, antreprenoriatului online si afacerilor e-commerce, devenind cel mai important loc de intalnire al comunitatii web din Romania la final acestui an.

Astfel, primele doua zile au fost dedicate proiectului Launch48 Romania, varianta locala a celui mai interesant si antrenant eveniment dedicat antreprenorilor existenti sau viitori din mediul online londonez. Participanti din domenii variate de activitate si cu nivele diferite de experienta privind industria online, au acceptat provocarea Launch48- conceperea, dezvoltarea si lansarea unei aplicatii online, in doar zile de activitate.

Din 20 de idei inscrise, doar 3 au fost alese pentru a fi dezvoltate in cele 48 de ore, sub atenta indrumare a unui board si unui echipe de mentori, ce au inclus nume recunoscute din online-ul local: Decily - retea sociala pentru luare deciziilor in grupurile de prieteni; SeVinde.ro - site de vanzari auto pentru cei care isi pun anunturile in geamurile masinilor; OpenMyCV - site de distributie a unui singur CV pe mai multe platforme de job-uri.

Ultima zi, 9 decembrie, a inclus o sesiune de conferinta, un moment dedicat prezentarii in premiera a celor 3 idei dezvoltate in Launch48 Romania, 3 workshop-uri specializate si Internet Party, o petrecere cu karaoke si un campionat de Wii, reunind pe tot parcursul ei aproximativ 300 de persoane.


Ce anume influenteaza dezvoltarea web astazi si cum ar trebuie jucatorii din online sa se adapteze noilor tendinte si coordonate economice au discutat pe larg specialistii invitati in sesiunea de conferinta ce a deschis agenda ultimei zile NetCamp 2009.

Marius Ghenea (Antreprenor ) a vorbit despre antreprenoriat online, oportunitati de criza si solutii eficiente de adaptare pentru 2010, un an in care, in opinia lui, reculul economic va continua.
Costin Raiu (Chief Security Expert, Kaspersky Lab EEMEA) a vorbit despre securitate in era web 2.0 si cibercriminalitate, dezvaluind informatii de actualitate din industria de securitate IT, dar si solutii viabile pentru gestionarea amenintatilor informatice si protejarea identitatilor virtuale, in timp ce Zoli Herczeg (Partner Evangelist & National Technology Officer, Microsoft Romania) a abordat tema cloud computing-ului si scalabilitatii.

Invitat special in cadrul evenimentului, Philip Schwartzmann (Communication Manager, Nokia) a prezentat punctul de vedere al unei mari corporatii privind social media si oportunitatile pe care acest mediu le ofera in prezent comunicarii cu stakeholderii interni si externi deopotriva. Astfel, modelul clasic de comunicare interna in cadrul Nokia a fost reconfigurat de canale precum blogging & microblogging, twitter-like system, video sharing (youtube), chiar si SecondLife, o alternativa a sedintelor conventionale, tot mai des practicata.

Sesiunea s-a incheiat cu prezentarea lui Silviu Sirbu (Administrator, Limehost) dedicata unei solutii inovative, de ultima generatie in materie de hosting -cel mai rapid server virtual dedicat de pe planeta.

Better e-Commerce, Future Web si Startup School BCR au fost cele trei workshop-uri specializate ce au completat noutatile editiei din acest an.

In cadrul Better e-Commerce, participantii au putut descoperi care sunt cele mai eficiente solutii prin care antreprenorii din e-commerce isi pot imbunatati site-urile sau pot construi, daca sunt la inceput, un magazin de online mai bun. Invitati au unii dintre cei mai cunoscuti specialisti in e-commerce si dezvoltare online: Andrei Radu (Owner, Link2eCommerce), Marius Ciocan (Owner, FunGift), Madalin Durca (Marketing Director, Fit Distribution), Liviu Taloi (eCommerce Consultant), Cristian Mezei (Search Marketing Consultant), Daniel Nicolescu (Chief Product Officer, Gecad ePayment), Mihai Dragan (General Manager, MB Dragan), Alexandru Circei (CEO, Copimaj Group) si Emilia Gorgota (CEO, Buyos).

In deschidere, Andrei Radu si Marius Ciocan au vorbit despre cat de importanta este interfata si modul decisiv in care un site de e-commerce bine dezvoltat face diferenta in relatia cu clientul.


In continuare acestei idei, Mihai Dragan a propus ipoteza designului ce se muleaza pe afacere si nu invers, intr-o prezentare ce a punctat aspecte precum decidentii unui design bun, functiile designului pentru ecommerce si raportul optim intre acesta: Vanzarea (30 %), Crearea unei conexiuni emotionale cu brandul (30%) si ReVanzarea si fidelizarea clientilor (40%).

Despre platforme la cheie si solutii dedicate au vorbit Daniel Nicolescu, Alexandru Circei si Emilia Gorgota. Daniel Nicolescu a vorbit despre componentele esentiale ale unei afaceri online, altfel spus, cele 3 puncte de echilibru ce pot asigura, succesul, sau dimpotriva, esecul acesteia: nivelul business, operational si tehnic, analizand pe rand aspecte precum idea, clientii tinta, competitia, aprovizionarea, livrarea si administrarea garantiilor; construirea magazinului, procesare comenzilor si suportul tehnic.


Solutii complete pentru un magazin online de succes a fost mesajul central al prezentarii sustinute de Alexandru Circei, ce a reamintit importanta inteconectarii celor 4 componente esentiale in dezvoltarea pe termen lung a unei afaceri e-commerce: design-ul, componenta software, analiza continua a mediului online si marketingul.

Emilia Gorgota a prezentat beneficile unui magazin online in contextul evolutiei comertului electronic din ultimii an, cat si avantajele oferite de Buyos.ro, o solutie la cheie dedicata IMM-urilor.

In cea de-a doua parte a seminarului, Liviu Taloi a analizat cateva din cele mai importante aspecte ale uzabilitatii unui magazin online: amplasarea butoanelor de action si mesajele inscrise pe acestea, creionarea procesului de adaugare in cos, pozitionarea cosului de cumparaturi sau a butonul de search intern etc.

Despre tendinte in marketing-ul magazinelor online a vorbit pe larg Madalin Durca, intr-o abordare construita in jurul a trei concepte-cheie: media platita, media gratuita si media generata. Mesajul final: pentru campanii eficiente si un ROI profitabil pe termen lung, focusul trebuie sa mearga in directia mediei generate, social media ocupand un rol esential in aceasta reconfigurare a strategiilor clasice de promovare.

Cum sa dezvolti o campanie eficiente de AdWords penrtru un magazin online a fost tema abordata de catre Cristian Mezei, intr-o prezentare ce a dezvaluit avantajele, pasii esentiali, dar si greselile frecvente ale acestui tip de promovare.

Workshop-ul Future Web a inclus o serie de prezentari despre ce este nou, ce urmeaza si ce va influenta dezvoltarea Internetului, punctand cateva directii esentiale in peisajul online.

Filip Chereches Tosa (Partner, Lateral) a lansat tuturor celor prezenti un indemn la actiune: ceea ce faci azi determina ce vei fi maine, iar antreprenoratului online nu face exceptie in acest sens, Launch48 demonstrand ca o idee poate deveni produs in 48 de ore.

Alecs Stan (Partner, Dose Digital) a vorbit despre tendinte in design, aducand in prim-plan impactul noilor tehnologii asupra vizualului si interfetelor interactive, dar si directiile industriei romanesti de interactive.

HTML 5 este in viziunea lui Justin Kadima (General Manager, Republika Interactive) episodul urmator in web development, datorita elementelor de markup si noilor functionalitati.

Despre ce urmeaza in hosting au vorbit Alexandru Bordei (Product Manager, Hostway), Zoli Herczeg (Partner Evangelist & National Technology Officer, Microsoft Romania) intr-o prezentare ce a analizat subiecte precum polarizarea hosterilor in jurul IaaS, PaaS, SaaS reducerea diferentei dintre companii mici si companii mari, cum se alege furnizorul de cloud-CDN & media streaming, hosting in the cloud vs hosting traditional

Dragos Novac (CEO Metropotam Group) a analizat viitorul mediului online punand in relatie cateva elemente definitorii in orice business: ecosistemul (companii, utilizatori, investitori), monetizarea, echipa, produsul si competitia.

Viitorul agentiilor online a fost tema abordata de catre Ela Barsan (CEO, FourHooks),
lansand celor prezenti 3 mesaje-cheie si 3 abordari esentiale in evolutia urmatoare: respecta consumatorul - intelege comportamentul userului in online si anticipeaza-i reactiile sale; intelege brandul si ce implica cu adevarat strategia de marketing si de comunicare; intelege mediul si tehnologia.

Ce va influenta maine targetarea de astazi a fost directia analizata de catre Adrian Stanescu (Country Manager, Thinkdigital) vorbind despre necesitatea adaptarii la context, personalizarea mesajului, integrarea factorilor demografici si geografici in dezvoltarea comunicarii, analiza constanta a comportamentului consumatorului in timpul si dupa finalizarea campaniilor.

Mihai Badita (Co-founder Startech) a vorbit despre viitorul internetului mobil, realizand o analiza detaliata a limitarilor, oportunitatilor si functionalitatilor speciale acestui mediu de comunicare.

Despre ce urmeaza in business-ul online a ales sa vorbeasca celor prezenti Sergiu Biris
(General Manager, Trilulilu), in viziunea caruia viitorul va sta sub semnul cresterii vitezei de navigare pe Internet, accentului pe continut care va creste in calitate si cantitate, designului din ce in ce mai minimalist pentru platforme, aparitiei unor noi modele de business pentru afacerile offline), accesului la continut de pe platforme multiple etc.

Totul porneste de la o idee a fost motto-ul modulului de antreprenoriat online Startup School BCR, un workshop interactiv ce si-a propus concentreze tot ce ar trebui sa stie un antreprenor pentru lansarea cu succes a unui proiect web: etape, provocari, solutii de finantare si promovare, modele viabile de business etc.

Orlando Nicoara (General Manager, MediaPro Interactive) si Cristina Alexandru (Project Manager Startups.ro) au realizat in introducere o analiza a drumului de la idee la practica – ce trebuie sa iei in calcul pentru a planifica un startup online bine pus la punct si porni cu succes la drum.

Despre alegerea modelul de business a vorbit Vladimir Oane (CEO, uberVU), analizand aspecte precum strategiile de monetizare, piata si competitia sau importanta testarii ideii, in timp ce Vlad Stan (Co-founder, Seed Money) a prezentat pe larg mecanismele din spatele identificarii surselor de finantare – care sunt aceste surse, cum pot fi ele gasite si cum trebuie purtata o discutie de negociere un investitor.

Cea de-a doua parte a workshop-ului s-a axat pe dezvoltarea, gestionarea si promovarea eficienta a unei afaceri in mediul online.

Despre aspectele legale au vorbit Dan Visoiu (Partner, SCA Biris Goran) si Ana Maria Andronic (Senior Associate, SCA Biris Goran), plecand de la ipoteza ca tipul de societate comercială ales trebuie ofere solutii pentru modelul de business ce se doreste a fi dezvoltat.

O data modelul ales, gestionarea resurselor financiare devine un aspect critic pentru evolutia urmatoare. Care sunt pasii imediati dupa obtinerea finantarii este intrebarea-cheie la care prezentarea lui Dan Virtopeanu (General Manager, Voxline) a urmarit sa ofere raspunsuri, vorbind despre pasii in realizarea si optimizarea unui cash flow sau strategii pentru o buna gestionare a bugetului - cum trebuie alocati banii pentru a obtine mai multi bani.

Planificarea resurselor tehnologice a facut subiectul prezentarii lui Dragos Manac (Advisor to Technology Startups), dezvaluind pasii esentiali in construirea, coordonarea si motivarea cu succes a unei echipe tehnice.

Cum lansezi si promovezi cu succes o afacere in mediul online – Ce, Cui, Unde, Cat de des comunici, a fost mesajul central al prezentarii sustinute de Adrian Soare (Consultant independent). In opinia lui, 5 greseli de marketing ar trebui evitate: lipsa testarii (poti controla doar ceea ce poti masura), rigiditatea si aroganta (competitia nu reprezinta o amenintare), lipsa unui element de unicitate, absenta unei gandiri pe termen lung, lipsa unui dialog deschis cu clientii (Sa nu spui niciodata DE CE!).

“Am incheiat cu succes o noua editie NetCamp si facand acum un bilant final, putem spune ca rezultatul este pe masura asteptarilor noastre. Ne-am dorit sa creem un eveniment diferit, cu multe noutati si elemente de interactivitate, integrand concepte in premiera pentru piata locala precum Launch48. Nu ne vom opri insa aici, avand pentru 2010 obiectivul de a reveni cu noi evenimente si initiative inedite dedicate industriei online din Romania” afirma Cristian Manafu, Managing Partner, Evensys.

NetCamp 2009 a fost organizat in parteneriat cu Microsoft, Nokia, Kaspersky, Lenovo, BCR si Limehost, fiind sustinut de Seed Money, Gala Premiilor e-Commerce si Happy Fish.