Cum pot coopera agenţiile de PR cu departamentele de comunicare?

Cum pot coopera agenţiile de PR cu departamentele de comunicare?

Există nenumărate feluri în care munca din agenţie poate fi îmbinată armonios cu cea din departamentele de comunicare.


Dacă clientul tău este o companie mare, ai şi mai multe şanse ca rezultatele să fie de-a dreptul surprinzătoare. Iată doar şase moduri în care se poate colabora.

Comunicate de presă
De multe ori, se întâmplă ca un comunicat să nu îşi atingă targetul de public. E drept, sunt atâtea ştiri în ziua de azi, încât o comunicare a unei companii poate trece neobservată, uneori.

Prin Etarget, oamenii chiar citesc o comunicare a companiei. Trebuie doar să selectezi grupul de clienţi, adaugă cuvintele cheie şi comunicatul tău ajunge imediat pe câteva sute de site-uri.

Cum se procedează? Departamentul de PR al companiei scrie comunicarea şi o publică pe site, agenţia de PR aduce trafic pe site folosind Etarget.

Microsite-uri
Agenţia de PR cu care luccrezi ar putea avea un departament de creare microsite-uri. Dacă nu are, îţi poate găsi o agenţie care cu asta se ocupă sau un freelancer care să construiască un site de produs. La ce sunt bune ele? Sunt simple, au un singur scop şi sunt perfecte pentru a transmite mesajul tău către consumatorii pe care îi ai în target. Dar ce faci fără trafic?

Evenimente, seminarii
Compania ta organizează seminarii sau demonstraţii? Trebuie să te asiguri că ai publicul necesar. Dacă nu, chiar şi o conferinţă de presă poate fi promovată corespunzător. De ce nu şi online?

Review-uri de produse
Pentru orice producător, anual, există sute de menţiuni în presă, în funcţie de lansări. Lunar, caută review-urile pozitive ale produselor (în baza raportului de apariţii în presă generat de agenţia de PR) şi trimite trafic suplimentar către articolele în cauză.

Poveşti
Cum s-a născut afacerea? Cum a ajuns patronul să creeze un imperiu? De la ce a pornit totul? Cum ţi-ai convins primul client? Povestea vinde. Şi, după cum bine ştim expresia, “mâna întinsă, care nu spune o poveste, nu primeşte nimic“. N-o spunem noi, a fost spusă în Filantropica. Noi doar o adaptăm: “povestea, oricât de bună, nu va fi ascultată dacă n-ai cui s-o spui“.

Studii de caz
Multe dintre paginile unui site corporate sunt… statice. Informaţia este modificată extrem de rar şi, de multe ori, sunt considerate pagini “moarte”. Nimic mai fals. Inclusiv acest tip de pagini pot aduce clienţi. White papers, studii de caz, prezentări ale produselor, pot convinge mii de oameni să devină clienţi. Dacă intră pe site, desigur…

Acest tip de publicitate se numeşte content marketing ne spune etarget