Gala Premiilor eCommerce

Gala Premiilor eCommerce

Magazinele online care doresc sa participe la cea de a IV-a editie a Galei Premiilor eCommerce (GPeC), se mai pot inscrie in competitie pana la data de 4 septembrie 2009. Pana in acest moment, peste 25 de comercianti au intrunit criteriile de preselectie si au devenit, astfel, magazine online certificate GPeC. Atestarea este unul din beneficiile majore aduse concurentilor, fiind primul pas concret pentru cresterea increderii consumatorilor in comertul electronic.


Magazinele online atestate GPeC se individualizeaza in fata clientilor demonstrand ca respecta codul de conduita in e-commerce, impus de organizatorii Galei prin intermediul celor 6 criterii de preselectie. “Toti comerciantii ar trebui sa ofere date complete de contact, informatii detaliate despre procesul de tranzactionare, sa mentioneze in clar cine este procesatorul de plati, sa fie – cu adevarat – magazine online si nu cataloage electronice, sa nu faca spam sau concurenta neloiala”, spune Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul GPeC. “Practic, magazinele care intrunesc aceste reguli impuse de noi prin preselectie, vor primi atestarea GPeC care are ca scop evidentierea lor in fata consumatorilor si cresterea increderii utilizatorilor de internet in comertul electronic”, conchide Radu.

Un alt avantaj pe care il au magazinele care se inscriu la GPeC consta in posibilitatea implementarii unui modul de plata online la costuri reduse, fapt realizat prin prisma parteneriatului dintre Link 2 eCommerce si GECAD ePayment, unul din sponsorii Galei. Astfel, comerciantii care se inscriu la GPeC si doresc implementarea unui sistem de plata online, beneficiaza de 20% reducere la comisionul de procesare pentru orice pachet standard ePayment timp de un an si eliminarea taxei de deschidere de cont (120 sau 250 EUR in functie de pachet).

“Anul acesta am decis sa ne alaturam organizatorilor pentru a sustine comertul electronic si mai ales adoptarea unui set de bune practici pe care trebuie sa le urmam cu totii. De altfel, cel mai important beneficiu pe care GPeC il aduce magazinelor online este evaluarea. Toti participantii au ocazia sa afle, atat de la specialisti, cat si de la clienti finali care sunt punctele tari si, mai ales, punctele slabe care trebuie imbuntatite in vederea unei cresteri sanatoase a business-ului”

afirma Carmen Sebe, Director General GECAD ePayment.

Dupa incheierea etapei de inscrieri la 4 septembrie 2009, magazinele online vor fi analizate de catre doua jurii distincte - unul format din specialisti in online si altul din consumatori obsinuiti. Pentru desemnarea “Magazinului Anului in eCommerce” si a “Celui mai bun Start-up”, juratii vor puncta peste 95 de criterii de jurizare, menite sa reliefeze toate aspectele importante ale unui business online. Spre deosebire de alte competitii, toate magazinele participante la GPeC vor primi un raport de auditare, astfel incat sa cunoasca punctele forte si punctele slabe ale afacerii lor.

De asemenea, pentru al treilea an consecutiv, comerciantii inscrisi la GPeC vor trece prin testele de uzabilitate – singurele de acest fel din Romania, realizate de organizatorii Galei pe baza metodologiei si a platformei tehnice puse la dispozitie de compania SiteAudit.

“Testele de usability sunt realizate cu ajutorul a trei aplicatii software, din care cea mai importanta componenta este instalata pe computerul de test, aplicatie ce va inregistra sincronizat mimica si reactiile operatorului de test, miscarile mouse-ului si apasarile de taste precum si observatiile unei a doua persoane, scoruri si marcaje de eroare legate de task-urile pe care trebuie sa le indeplineasca persoana care testeaza site-ul”

afirma Liviu Taloi, directorul SiteAudit.

Ca si in cazul editiei 2008 a Galei Premiilor eCommerce, administratorii magazinelor online inscrise in competitie vor putea participa live la testarea uzabilitatii propriilor site-uri.


Asadar, magazinele care doresc sa fie analizate prin prisma celor peste 95 de criterii de jurizare denumite in piata drept “cel mai bun si complet tutorial public romanesc despre cum sa-ti auditezi propriul site” (Dragos Dehelean, directorul Selenis), sa primeasca certificarea GPeC si sa fie supuse testelor de uzabilitate, mai au doar 7 zile pentru a se inscrie la singurul eveniment din Romania dedicat exclusiv comertului electronic – Gala Premiilor eCommerce, editia a IV-a.

Gala Premiilor eCommerce se va desfasura in prima parte a lunii octombrie 2009.

Evenimentul este sustinut de: Romtelecom, ePayment, GreenPixel, Logitech, FAN Courier, PlatiOnline, mobilPay, VINEXPERT, IT Exchange, eName.

Parteneri media: Money, Business Standard, Money Express, The Money Channel, EuropaFM, Radio Lynx, ARBOinteractive, Elevate, ComunicateDePresa, Joobs, ClubAfaceri, NewsChannel, AllShops, TehnoPOL.

Comunicat de presa preluat cu acordul scris