Marketingul online atunci și acum

Marketingul online atunci și acum


Agenția de marketing online Today’s a sărbătorit recent 11 ani de activitate. A fost înființată în 2005 și a ajuns, în prezent, să fie una dintre cele mai renumite și apreciate companii de pe piața de profil. Cifra de afaceri pentru anul trecut a fost de peste 450.000 euro, iar pentru 2017 este estimată o creștere cu 15%. Tot pentru acest an, Today’s anunță o serie de planuri și tendințe care marchează domeniul digital și internetul.

Marketingul online atunci și acum: agenția Today’s anunță tendințele importante pentru 2017


Tendințele de consum vor fi marcate de creșterea tot mai mare a conținutului video, iar YouTube va fi platforma dominantă – noua televiziune. Mai mult, comunicarea va fi axată pe mixul de canale, care va permite accesul în regim RTB (real time bidding) la consumator, indiferent de platforma pe care este conținutul și de dispozitivul folosit.

„Pentru noi a fost un deceniu fabulos, am prins cea mai bună evoluție a tehnologiei și ne-am pregătit pentru 2017 cu mare entuziasm. Pentru noul an, oamenii de marketing ar trebui să aibă în vedere ascensiunea foarte puternică a dispozitivelor mobile în viața consumatorului român. Este una dintre cele mai rapide transformări de comportament din era internetului, iar noi, românii, se pare că încă nu avem site-uri și campanii pregătite. Mai puțin de 30% din acestea au componente dedicate mobilului, iar «adaptarea pentru mobil» va fi, cu siguranță, pe lista multor marketeri în 2017“, a declarat Marius Lăzărescu, fondator Today’s.

Pentru următorii 10 ani, agenția își propune să se concentreze în primul rând pe nevoile de business ale clienților. Își dorește astfel să devină parte integrantă a acestora ca o resursă care contribuie la dezvoltarea afacerii prin generarea de noi clienți, indiferent de instrumentul de marketing online folosit. La capitolul recrutare, Today’s mizează cel mai mult pe atitudine, profilul personalității și modul în care se poate integra un posibil viitor membru în echipă deja formată.

În acești ani de activitate pe piața din România, Today’s a remarcat că cele mai importante lucruri sunt legate de clienti și echipă, unde este crucial aportul în afacerea clientului. Mai mult, în 90% din cazuri relația pe care o are agenția cu clientul depășește performanțele tehnologice așteptate de la aceasta. De aceea, pe lângă planurile derulate în site sau în campanie, este importantă comunicarea cu fiecare client în parte.

Debutul în online în 2005 și lecțiile învățate


Când agenția Today’s a debutat pe piață, mediul online autohton era animat mai degrabă de agențiile de web design și development. Într-o piață nu foarte bine definită și cu un concept nu foarte clar asupra a ceea ce reprezintă mediul online, focusul era orientat în special spre „site-uri frumoase“ și „custom CMS (Content Management System)“. De asemenea, publicitatea online era concentrată pe media buying, cu media plans făcute atent în documente complexe, cu tarife care ar stârni astăzi invidia, iar Google AdWords era folosit foarte timid.

Today’s a avut însă o viziune diferită, a mizat pe noile tehnologii și tendințe care începeau să popularizeze piața online din statele vestice, precum investiția în soluții de SEM (Search Engine Marketing) de tip Google AdWords.

Începutul a fost marcat și de provocări. În primii trei ani de muncă, negocierile erau duse cu antreprenorii din „școala veche“, pentru care a avea un website nu însemna mai mult decât o altă „carte de vizită“. Utilitatea acestuia ca instrument de marketing și vânzări însemna mutarea bugetelor alocate târgurilor și conferințelor către campanii în AdWords. Cel mai bine se lucra cu clienții care erau deja la al doilea sau al treilea site și aveau deja o viziune de termen lung asupra a ceea ce poate face internetul pentru afacerea lor.

În decursul anilor de activitate, stereotipurile nu au lipsit nici ele. Clienții au variat de la „vreau să îmi fac un website ca să nu mai am adresa de email @hotmail sau @yahoo“, „vreau un site dinamic, trebuie neapărat să am un intro în Flash“ la „vreau să fiu primul în Google, indiferent cât mă costă“.

Între timp, tehnologia și internetul au evoluat foarte mult, atenția s-a mutat spre zona mobile, publicitatea online a devenit mai axată pe a livra clientului ceea ce are nevoie, iar gama de instrumente disponibile s-a dezvoltat considerabil. Pentru acest nou mediu, dar și pentru multe alte noutăți, Today’s s-a pregătit cu o echipă determinată și parteneri puternici.