Evolutie Content marketing in 2010

Evolutie Content marketing in 2010

MarketingCharts.com a dat publicităţii rezultatele unui studiu privind cele 10 tendinţe ale consumatorului în 2010. Să vedem cum se aplică ele content marketingului.


Business-ul “neobişnuit” – Companiile trebuie să se comporte altfel decât până acum: trebuie să fie oneste şi să dea dovadă de transparenţă şi să încerce să colaboreze cât mai bine cu clienţii.

Cum se aplică? Aşa cum am mai scris recent pe blogul Etarget, atunci când scrii un anunţ, trebuie să oferi informaţii reale, care să se regăsească pe site-ul business-ului tău. Dacă te lauzi că oferi servicii de transport pe Lună în reclamă, iar tu oferi transport doar pe o distanţă de 30 de kilometri în jurul oraşului, vizitatorul va fi dezamăgit şi nu se va întoarce.

Cu cât eşti mai deschis cu clientul, cu atât mai des va reveni. Oferindu-i toate informaţiile de care are nevoie, targetînd anunţurile către paginile explicative, pe înţelesul tuturor, bogate în informaţii, dar fără ca acestea să se repete, îi creezi toate condiţiile pentru a se familiariza cu afacerea ta şi a te considera prieten. Mai ales dacă-oi răspunzi la e-mail-uri.

Urbanizare – În 2010, peste jumătate din populaţia globului trăieşte la oraş. Asta înseamnă acces nelimitat la milioane de produse şi servicii. Adică un public sofisticat, căruia trebuie să i te adresezi pe limba lui.

Cum se aplică? Trebuie să demonstrezi că produsul tău este mai bun sau, dacă nu, cel puţin mai ieftin. Chiar dacă nu e, încearcă să îl prezinţi într-o lumină favorabilă, dar nu uita să precizezi că ar putea avea şi defecte. Nimic nu e mai rău decît un client dezamăgit. Consumatorul trebuie să ştie la ce să se aştepte şi să ştie că, dacă e un produs mai ieftin, nu înseamnă că e şi mai prost. Dar, în acelaşi timp, că e un produs bun la un preţ mai mic decât cel mai bun. Ai grijă să fii sincer, dar fără a-ţi pune într-o lumină proastă produsele.
Recenzii în timp real – Consumatorii cu acces la internet vor căuta întotdeauna date despre produsele pe care vor să le achiziţioneze. Recenziile se numără printre metodele de promovare cu cel mai mare impact în rândul consumatorului

Cum aplici? Creează pe site-ul tău secţiuni de comentarii pentru produse şi lasă-i pe clienţi să te laude. Creează o pagină cu citate de la utilizatori şi link-uri către recenziile lor şi promoveaz-o prin pay-per-click.

Lux – Consumatorii caută produse de lux mai ales pe timp de criză economică. Ei ştiu că scad vânzările dacă nu se aplică reduceri, aşa că profită din plin de discounturi. Creează produse care să pară de lux, dar la preţuri decente.

Cum se aplică? Ai un produs bun, dar ieftin? Ai un produs la un preţ mai ridicat? Promovează-l ca şi cum ar fi de lux. Descrie-l ca şi cum reprezintă luxul pe care oricine şi-l poate permite şi promovează-l prin anunţuri pe site-urile partenerilor Etarget. Tehnologia noastră de targetare a reclamelor text ştie exact unde să-ţi afişeze produsele şi, mai ales, în ce context se potriveşte cel mai bine.

Amestecul – Tot mai mulţi utilizatori de reţele sociale duc relaţiile virtuale către lumea reală. Afacerea ta trebuie să faciliteze interacţiunea.

Un băiat şi-o fată, din oraşe diferite, vor să se întâlnească după ce s-au cunoscut pe Hi5, iar tu ai o firmă de transport. Anunţul tău trebuie să fie pe Hi5.com. Etarget livrează reclame contextuale pe cea mai folosită reţea de socializare din România!

Eco-easy – O nouă tendinţă este să fii prietenos cu mediul înconjurător. Fii şi tu la fel!

Content marketingul înseamnă, printre altele, să oferi conţinut valoros potenţialilor tăi clienţi. Arată că şi tu eşti prietenos cu mediul înconjurător. Ai un magazin online de componente electronice? Creează o pagină specială unde să explici că luminozitatea mai mică a ecranului duce la consum mai redus de energie electrică sau că e bine să arunci ambalajele de la monitor separat: plasticul la plastic, cartonul la hîrtie. Toată lumea vrea să fie prietenă cu mediul, iar tu deja eşti. Acum, fii prieten şi cu consumatorii.

Tracking şi Alerte – Noile tehnologii permit urmărirea coletelor trimise. Încearcă să creezi un astfel de serviciu, dar şi alerte pentru cei care vor să ştie când le ajunge pachetul acasă ori la oficiul poştal

Anunţă că firma ta trimite consumatorului alerte prin SMS când a ajuns coletul la destinaţie. Sau prin e-mail, dar ai grijă să nu faci spam. Cum promovezi serviciul de alerte? Desigur, prin pay-per-click!

Generozitate – Consumatorii răspund pozitiv la cauzele caritabile. Dacă donezi o parte din profit, vor avea încă un motiv să revină.

Cum se aplică? Anunţă că, la 50 de laptopuri cumpărate, vei dona un PC unei şcoli sau unei familii nevoiaşe. Nu trebuie să investeşti la nesfârşit. E suficient de două sau de trei ori. Şi cum promovezi mai bine o cauză dacă nu prin publicitate contextuală? În fond, PC-ul costă mai puţin decât o campanie de bannere, iar pay-per-click-ul e mult mai ieftin.

Securitatea datelor – Oamenii nu sunt dispuşi să-şi dea datele personale peste tot. Nu-i dezamăgi. Ai grijă ca baza ta de date să nu ajungă în mâinile spammerilor.

Cum se aplică? Nu abuza de alerte. Anunţă pe site că datele rămân confidenţiale. Şi sub nicio formă să nu faci spam!

“Maturalism” – Aşa a fost adaptat termenul pentru conceptul de “materialism matur”. Mai exact, receptivitatea consumatorului la produse, servicii şi campanii publicitare inovatoare şi care ridică standardele creativităţii

Cum se aplică? Învaţă să creezi un bun mix de media. Desigur, nu poate lipsi din el componenta de pay-per-click şi publicitate contextuală. Este, în fond, una dintre cele mai eficiente modalităţi de promovare. Bonus: este şi ieftină!

Oferit de eTarget