Blogurile Huffington Post si Politico, exemple ale modificarii peisajului media in 2009

Blogurile Huffington Post si Politico, exemple ale modificarii peisajului media in 2009

Blogurile Huffington Post si Politico, simboluri ale schimbarii din media si ale reorientarii catre online, au avut o evolutie remarcabila in 2009, analistii apreciind ca acestea ar putea chiar avea profit in anul care a trecut, informeaza blogul PDA al Media Guardian.


In conditiile in care, la inceput de 2010, majoritatea organizatiilor de stiri fac eforturi pentru a combate scaderea veniturilor, o serie de jurnalisti care au imbratisat online-ul par sa evolueze in directia opusa, catre profit.

Potrivit unor date publicate recent, blogurile Politico si Huffington Post vor incheia exercitiul financiar 2009 pe profit. Expertii estimeaza ca Huffington Post va avea venituri de 12-16 milioane de dolari, in timp ce Politico ar putea depasi 20 de milioane de dolari pentru anul calendaristic 2009.


In plus, Huffington Post a investit in personal in 2009, majorandu-si echipa de la 49 la 89 de angajati, 11 dintre acestia avand misiunea de a scrie continuturi originale
, potrivit Los Angeles Times.

Surse din cadrul industriei estimeaza ca Huffington Post, blog activ de circa patru ani, s-a transformat intr-o proprietate media in valoare de 100-200 milioane de dolari. Potrivit comScore, Huffington Post a atras circa noua milioane de vizitatori unici in noiembrie, inregistrand o crestere de 27% comparativ cu 2008. Comparativ, NYTimes.com a avut 16,6 milioane de vizitatori unici in aceeasi luna.

Pe de alta parte, site-ul de stiri Politico a fost lansat in urma cu doi ani, odata cu o editie print gratuita de 32.000 de copii, care apare de trei ori pe saptamana in timpul sesiunilor Congresului SUA.

Pentru Politico, blogul lui Joseph Allbritton, lucreaza circa 77 de jurnalisti. Site-ul are circa sapte milioane de utilizatori unici pe luna, publisherul sau, Allbritton Communications, precizand ca majoritatea veniturilor sunt obtinute de pe urma editiei print a Politico.


Desi nu sunt mari din punct de vedere a personalului si veniturilor, Politico si Huffington Post sunt simboluri ale schimbarii peisajului media, ele reprezentand un exemplu de urmat si pentru companiile mari, cum ar fi Yahoo.

De altfel, serviciul de stiri al Yahoo, Yahoo News, a atras 138 de milioane de vizitatori unici in noiembrie 2009, depasind, din acest punct de vedere, NYTimes.com, CNN si Google News. Astfel, in Statele Unite, Yahoo este principalul jucator din domeniul stirilor online.


Yahoo a inceput sa isi construiasca si o retea de freelanceri si bloggeri care sa scrie materiale de opinie si analiza, la care se vor adauga stirile de ultima ora de la AP si Reuters.

Sursa: TehnoPOL